poniedziałek, maja 18, 2015

Kotlety rybne z bekonem.

Chciałam odtworzyć smak kotletów rybnych ze szkolnej stołówki. Jednak szybko zmieniłam zdanie, kiedy okazało się, że zabrakło mi czasu na gotowanie jaj, studzenie ich i siekanie, po prostu nie dziś. Przyjdzie jeszcze na nie czas.
Złapałam co miałam i tak oto powstały te pyszne mięciutkie kotlety do obiadu z dowolnymi dodatkami. Polecam bardzo.

Potrzebujemy:
  • 2 filety rybne, mogą być mrożone
  • 2 cm boczku, ja użyłam takiego, który sama upiekłam w piekarniku, ale może być dowolny
  • 2 kromki pieczywa
  • mała cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 jajko
  • 3 łyżki kaszy kus kus
  • 2 łyżki bułki tartej
  • łyżeczka przyprawy cytrynowej do ryb, u mnie od Rafex
  • pół łyżeczki mielonego kuminu, u nie od Indian Bazaar
  • pół łyżeczki soli
Ponadto:
  • bułka tarta do panierowania
  • olej rzepakowy do smażenia
2 kromki pieczywa moczymy w wodzie lub mleku i odciskamy nadmiar płynu.
Filety rybne, boczek, cebulę, czosnek i odciśnięte pieczywo mielimy w maszynce do mielenia mięsa.
Następnie mieszamy z resztą składników i formujemy okrągłe kotleciki. Obtaczamy kotlety w bułce tartej i układamy na rozgrzanym oleju. Smażymy z obydwu stron.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger