poniedziałek, sierpnia 22, 2016

Ciasto Kinder Country

To już nie pierwszy batonik przerabiany w "internetach" na swój odpowiednik w cieście. Ten warto przygotować dzień, a nawet dwa wcześniej. Im starszy, tym lepszy i bardziej przypomina sklepowy batonik. Moja tortownica ma 26 cm średnicy.


Potrzebujemy:

  • około 200 g herbatników
  • 660 ml śmietanki kremówki
  • 200 g serka, ja użyłam serka "Mój ulubiony" ale może też być serek mascarpone
  • 2 tabliczki czekolady (ja użyłam mlecznej i gorzkiej)
  • 3 i pół szklanki pszenicy preparowanej w miodzie (Nestle Kangus lub biedronkowy odpowiednik)
Tortownicę wykładamy papierem do pieczenia, na dnie układamy warstwę herbatników. Pół litra śmietany ubijamy wraz z serkiem na sztywno, po czym dodajemy do nich 3 szklanki pszenicy i dokładnie razem mieszamy. Całość wykładamy na warstwę herbatników i przykrywamy kolejną warstwą herbatników. Wstawiamy nasze ciasto do lodówki. Na niewielkim gazie podgrzewamy resztę śmietanki kremówki z połamanymi na kawałeczkami czekoladami, do całkowitego rozpuszczenia się czekolady. Po rozpuszczeniu, zdejmujemy z ognia i studzimy. Całkiem zimną polewę wylewamy na warstwę herbatników i posypujemy resztą pszenicy preparowanej. Odstawiamy ponownie ciasto do lodówki. Po około 2 h jest gotowe do krojenia, warto jednak poczekać nieco dłużej.
Jeśli jesteście łasuchami większymi ode mnie ( ja nie lubię zbyt słodkich ciast) możecie dodać do śmietany 3 łyżki cukru pudru, a do polewy użyć 2 czekolad mlecznych :) 

1 komentarz:

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger