poniedziałek, czerwca 19, 2017

Blogger Food Festival

Mija ponad tydzień odkąd zmagałam się wraz z innymi blogerami na noże, na święcie miasta Bydgoszczy, na Blogger Food Festival. Do Bydgoszczy mamy kawałek drogi, ale konkurs mnie tak zaintrygował, że nie mogłam sobie tego odmówić. Tutaj chciałam podziękować Moni z bloga Sio-Smutki! Monia, to dzięki Tobie mogłam tam być i świetnie się bawić. Bardzo Ci dziękuję!


Dzień przed konkursem zaproszeni byliśmy na urzekającą kolację. Rafał Godziemski - Szef Kuchni i właściciel Restauracji Memo przygotował dla nas niebywałą ucztę. 

Do rzeczy.

Konkursowym zadaniem było przygotowanie trzech propozycji:
  • Przekąska z Szynką Dziadkową od sponsora Prosiaczek
  • Przystawka z krewetką argentyńską od sponsora Abramczyk
  • Danie główne z piersią kurczaka od sponsora Carrefour Bydgoszcz

Na wszystkie 3 dania mieliśmy 2 godziny, w tym 3 razy po 5 minut w spiżarni, gdzie trzeba było znaleźć sobie wszystkie produkty potrzebne do przygotowania dań. Nie było łatwo, bo stres działał niesamowicie i gdyby nie kartka z instrukcjami, jaką sobie przygotowałam, mogłoby być ciężko. 



W moich kulinarnych poczynaniach pomagał mi Eryk, uczeń szkoły gastronomicznej w Bydgoszczy.
Nie pamiętam czy Ci podziękowałam :D Jakby co, dziękuję! Było mi bardzo miło z Tobą współpracować.



Moje Dzieciaczki i Mąż (Tobie również bardzo dziękuję, bez Twojej pomocy nie byłoby niczego :) ) bawili się na święcie miasta. Oskarek miał chyba największą frajdę, został nawet spidermanem ;)



Dziękuję także firmie Fiskars za bardzo ostre noże! ;)



Nasze dania oceniało jury w składzie:
  • Rafał Godziemski- właściciel Restauracja Memo 
  • Marcin Szukaj - właściciel „Kuchnia" Restauracja oraz Bulwar Bistro 
  • Józef Sadkiewicz - właściciel Instytut Sadkiewicza-Akademia Kulinarna Sadkiewicz 
  • Monika Gwiazda - doradca kulinarny - uczestnik programu Top Chef 
  • Wojciech Grześkowiak - szef kuchni Pałac Lubostroń 
  • Dawid Budzich - półfinalista programu MasterChef, Ambasador marki Philipiak Milano, Ambasador marki Smak i Zdrowie 

Ja przygotowałam:
  • Tosty z boczniakami, szynką i rukolą na jasnym i ciemnym pieczywie

  • Krewetki z czerwoną cebulką podane na mixie kaszy jaglanej i jęczmiennej z pestkami dyni z oliwą pietruszkową 

  • Tymiankowa pierś z kurczaka z sosem śmietanowym i sałatką z truskawek i bazylii na czerwonym winie

Konkurs wygrała przesympatyczna Karolina z bloga Smyk w kuchni. :)

Ja jestem dumna, że dałam radę przygotować wszystkie 3 dania w 2 godziny i muszę przyznać, że było to dla mnie bardzo fajne doświadczenie, którego jeszcze nigdy nie miałam okazji przeżyć. Bardzo dużo się nauczyłam ale wiem, że jeszcze przede mną wiele pracy. Chociaż robię to dla siebie i tylko i wyłącznie z pasji to będę się starać, aby robić to jak najlepiej, bo kuchnia to sztuka. :)

Zdjęcia jakich użyłam we wpisie pochodzą między innymi od Moniki Konopki z Jadłam Tu i Tam. Polecam śledzić jej fp, Monika dodaje piękne zdjęcia ze swoich kulinarnych przygód. 
Za resztę zdjęć dziękuję mojemu kochanemu Mężowi. :)

2 komentarze:

  1. Cudowne dania przygotowałaś :) Miałam nadzieję że będziesz się świetnie bawić i że nie urwiesz mi głowy,że Cię namówiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielkie łał i brawa. Dania wyglądają wspaniale i pewnie tak samo smakowały. Świetnie że spróbowałaś, bo robisz cuda z niczego :)

    OdpowiedzUsuń

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger