poniedziałek, lipca 24, 2017

Wegański tatar

Dzisiaj przygotujemy coś, na wzór czegoś ;)

Osobiście jem mięso, ale jakoś nie wyobrażam sobie, żeby zjeść surowego tatara. Dlatego nie wiem jak on smakuje, ale mam dla Was propozycję, bo może tak jak ja nie jesteście w stanie przełknąć surowego mięsa? Otóż moja propozycja to tatar w wersji wegańskiej.


Potrzebujemy (1 porcja):
  • 50 g ekspandowanego ziarna prosa, u mnie Soligrano
  • 1 łyżka nieaktywnych płatków drożdżowych
  • 1/2 łyżeczki wędzonej słodkiej papryki
  • 3/4 posiekanej drobno cebuli
  • 1 mały ząbek czosnku
  • sól, pieprz
  • 100 g wody
  • 1 łyżeczka koncentratu pomidorowego
  • 1/2 łyżeczki musztardy

Ponadto:
  • 1/4 posiekanej drobno cebuli
  • 1/2 posiekanego ogórka kiszonego
Proso mieszamy z płatkami drożdżowymi, papryką, cebulą, solą i pieprzem.
W drugiej miseczce mieszamy wodę, koncentrat i musztardę.
Do prosa z przyprawami wlewamy wymieszane mokre składniki i całość razem mieszamy. Będziecie mogli zaobserwować syczenie prosa, które będzie wchłaniało płyny ;)

Z naszej mikstury formujemy tatara i przybieramy go ogórkami i cebulą.

4 komentarze:

  1. Ale tu ładnie u Ciebie i smakowicie! Lubię eksperymentować, choć czasem sobie odpuszczam. Tatar wygląda nieźle, ale nawet nie miałabym pojęcia, gdzie kupić pierwszy składnik.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nawet zwykłego tatara nie potrafię dobrze zrobić. Ale ten wegański wygląda o wiele bardziej apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W takiej odsłonie tatara jeszcze nie jadłam, zatem chętnie wypróbuję przepis. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger