czwartek, grudnia 20, 2018

Keks z bakaliami

Keks z bakaliami to bardzo ważny element jadłospisu podczas świąt. Naprawdę go uwielbiamy! 
Keks, wilgotny wewnątrz za sprawą cudownych suszonych owoców to nieodzowny ich element. Jedyne czego nie cierpię z suszonych owoców to kompot z wędzonych śliwek. Zapach wędzonki w serach i wędlinach jest super, ale nie w kompocie kojarzącym mi się ze słodkim zdrowym napojem.
Keks świąteczny to ciasto na święta, które wytrwa na 100 % do drugiego dnia świąt i będzie równie pyszny co zaraz po upieczeniu.
Przepis na keks świąteczny jest bardzo prosty. Wystarczy, że będziecie trzymać się moich wskazówek, a sukces macie gwarantowany!

keks przepis prosty

Potrzebujemy:

  • 500 g mąki pszennej + 1 łyżka mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 4 jaja
  • 250 g masła
  • 200 g cukru
  • 1/4 szklanki mleka
  • kilka kropel olejku śmietankowego
  • 50 ml rumu lub kilka kropel olejku rumowego
  • 100 g rodzynek, u mnie rodzynki Bakal
  • 100 g suszonych fig, u mnie suszone figi Bakal
  • 100 g suszonych śliwek, u mnie suszone śliwki Bakal
  • 100 g suszonych moreli, u mnie suszone morele Bakal
keks świąteczny

Wszystkie produkty na keks z bakaliami muszą być w temperaturze pokojowej.

Bakalie siekamy i mieszamy z 1 łyżką mąki pszennej.

Mąkę mieszamy z sodą, proszkiem do pieczenia i solą.

Mleko mieszamy z rumem i olejkiem śmietankowym.

przepis na keks

Miękkie masło ucieramy z cukrem na puszystą masę. 


Do masła, ciągle ucierając, dodajemy po 1 jajku. Kiedy jajka mamy już zmiksowane z masłem dodajemy do nich 1/2 mąki i mieszamy przez chwilę.

Następnie dodajemy mleko z rumem i olejkiem i chwilę mieszamy. Dodajemy resztę mąki, krótko mieszamy.


ciasto z bakaliami

Do ciasta dodajemy posiekane bakalie i dokładnie mieszamy całość.

Formę do keksówki smarujemy masłem, wlewamy do niej ciasto i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni C na 70 minut.

ciasto na boże narodzenie

Po upieczeniu keks studzimy, następnie zdobimy roztopioną czekoladą i na przykład płatkami migdałów.

1 komentarz:

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger