piątek, marca 20, 2020

Sobota w kuchni i nie tylko

paczki z serka


Sobota - porządki i gotowanie


Sobota to w wielu domach czas porządków. Nie warto ich przekładać. Kurz tylko narasta i narasta, co powoduje frustracje i niepotrzebne zdenerwowanie - przynajmniej u mnie nieposprzątany dom wywołuje takie emocje, ale ja mam inną rzeczywistość, bo alergik w domu to ciągłe porządki. Przeczytaj Sprzątanie w domu alergika.


Ciągła rutyna w sprzątaniu ma swoje plusy

Dzięki temu, że sprzątam codziennie to wtedy, kiedy jest "Sobota - dzień mopa" mam mniej obowiązków. Tak sobie myślę, że trochę się oszukuję, ale co mi pozostało. Cóż, po sprzątaniu czas na coś pysznego! Wróć! Przed sprzątaniem - pyszne śniadanie.

sniadanie

Śniadanie na sobotę


Sobotnie leniwe śniadanie. Tak jest u nas. Ja stawiam na porządne śniadanie, które pozwoli mi tego dnia maksymalnie się skupić na obowiązkach, żeby wieczorem mieć czas dla siebie.

Na blogu mam kilka pomysłów na śniadania, które zwalają z nóg:



Pomysł na obiad!


Kiedy w domu masz tyle sobotnich obowiązków warto pomyśleć o daniu jednogarnkowym, bo po co jeszcze dokładać sobie roboty.

schab pieczony


Skorzystaj z piekarnika i zrób Schab pieczony z pesto i suszonymi pomidorami. W naczyniu masz mięso z pysznym sosem i pieczone ziemniaki. Nic dodać, nic ująć.

schab faszerowany

Z kolei ten schab faszerowany pistacjami i suszonymi pomidorami przygotujesz w garnku. Pyszne mięso w doskonałym sosie. Możesz zjeść samo lub dogotować do niego jakiś dodatek. Świetna okaże się zdrowa kasza!

Jeżeli macie ochotę na makaron - polecam pyszny makaron alfredo! Oprócz tego, że dobrze smakuje to jest to też bardzo szybki makaron. Moje dzieci uwielbiają makaron i często go przyrządzam. Penne wiedzie prym, ale lubimy też oczywiście spaghetti, kokardki i inne.

Czasem tak mam, że wystarczy mi na obiad coś warzywnego i wtedy kombinuję w kuchni, a teraz wiosną nie mogę doczekać się młodej kapusty - młoda kapusta zasmażana. Ja nie umiem się jej oprzeć, z resztą nie tylko ja, a przepis mam na nią fenomenalny. Młoda kapusta gości u nas bardzo często, bo uwielbiamy jej smak.

tarta z kurczakiem


Kiedy mam w lodówce mięso z kurczaka, zawsze staram się z niego przyrządzić coś ciekawego. Rządzi u nas taka o tarta z kurczakiem, którą uwielbiają nawet najmłodsi! Pyszne słone ciasto kruche, delikatny kurczak, pyszna marchewka z groszkiem i beszamel. Miodzio!

Po obiedzie zazwyczaj czas na coś do kawy, coś słodkiego!

Najdoskonalszym pomysłem na szybkie słodkości są pączki z serka homogenizowanego. To pyszne mięciutkie pączusie, których przygotowanie nie zajmie dłużej niż 30 minut. Spróbuj, jeśli jeszcze nie miałaś okazji.

Możesz też zrobić doskonałe drożdżówki. Drożdżówka smakuje każdemu, a taka drożdżówka z serem i malinami, choć maliny nie są konieczne sprawi, że w jedno popołudnie zniknie cała blacha. Ciasto drożdżowe jest puszyste, a sprawdzony sposób na ser do drożdżówek to moja mała tajemnica, którą postanowiłam Wam zdradzić! 

kruche ciasteczka

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby upiec kruche ciasteczka. Ja uwielbiam je pod każdą postacią, mąż i dzieci również. Kruche ciasto jest bardzo proste w wykonaniu, wystarczy kierować się odpowiednimi wskazówkami i nie będziesz musiała w nie wbijać gwoździ - gwarantuję. Moje pierwsze w życiu kruche ciasteczka niestety były tak zwanymi betonkami.

Kolacja po ciężkim dniu




Na kolację polecam odrywany chlebek ziołowy, do którego możecie dobrać ulubione dodatki. Wędlina, ser, pasta warzywna, chrupiące warzywa - pasuje wszystko wedle gustu.


Pamiętaj, że musisz także mieć czas dla siebie. Usiądź wieczorem i zrób coś, co sprawi Ci przyjemność.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger