poniedziałek, kwietnia 27, 2015

Ryba pod ziołową pierzynką

Naszła mnie dzisiaj ochota na rybę, a ponieważ miałyśmy bardzo zajęty dzień musiałam wymyślić coś naprawdę szybkiego.

Składniki:
filet z dorsza (może być inna ryba)
1/2 pęczka kolendry
1/2 pęczka pietruszki
1/2 pęczka koperku
3 ząbki czosnku
2 cm świeżego imbiru
1 łyżeczka sosu sojowego
pół cytryny
1 łyżeczka oleju

Wskazówki:
Z samego rana wyjęłam z zamrażalnika dorsza i zrobiłam do niego marynatę ziołową. Zostawiłam do popołudnia w lodówce, żeby się przegryzło.

Metoda:
do blendera wrzucamy zioła, sok z połowy cytryny i sos sojowy. Blendujemy na pastę. Dodajemy olej. Obie strony ryby smarujemy grubą warstwą pasty, odstawiamy na trochę, aż przejdzie smakiem i aromatem ziół. Rybę gotujemy na parze (około 10 minut), bądź pieczemy w folii aluminiowej (20 minut w 180 stopniach).



Najlepiej smakuje w towarzystwie parowanych warzyw lub młodych ziemniaczków z koperkiem.

Pamiętajcie tylko, że niektóre warzywa na parze potrzebują 40-45 minut, podczas gdy ryba jest gotowa już po 10. Trzeba je zawsze wstawić odpowiednio wcześniej.

Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger