środa, maja 20, 2015

Kotleciki drobiowo ciecierzycowe

Mój zamysł szedł w stronę lekko indyjskiego smaku jaki miały zapewnić przyprawy, forma kotlecików i mąka z ciecierzycy. Szczerze powiedziawszy miałam z nią styczność dopiero pierwszy raz, a skusiła mnie przeglądając asortyment sklepu internetowego Indian Bazaar, który oferuje niezwykle ciekawe produkty. Jeśli jesteście ciekawi smaku indyjskiej kuchni zapraszam z czystym sumieniem.
Do panierowania posłużyła mi bułka tarta ze złocistym lnem mielonym, która nadaje świetną fakturę i kolor kotlecikom i jest oczywiście zdrowsza niż standardowa bułka tarta. Polecam się w nią zaopatrzyć ponieważ jej cena nie jest zbyt wygórowana, a smakowo i zdrowotnie zdecydowanie lepiej jest zaopatrzyć się w taki wariant bułki.

Potrzebujemy:
  • 3 udka z kurczaka
  • 4 łyżki mąki z ciecierzycy, ja użyłam mąki od Indian Bazaar
  • 1 jajko
  • pół łyżeczki mielonego kuminu, ja użyłam od Indian Bazaar
  • dwie łyżeczki czarnego sezamu, ja użyłam od Indian Bazaar
  • 2 łyżki suszonego szczypiorku
  • pół łyżeczki soli
Ponadto:
  • bułka tarta, np. od Oleofarm ze złocistym lnem mielonym, do kupienia TUTAJ
Udka oddzielamy od kości i mielimy łącznie ze skórką. Oczywiście jeśli ktoś ba ku temu obiekcje, może skórkę wyrzucić, ma takie prawo ;)
Do miski wrzucamy zmielonego kurczaka i resztę składników, wyrabiamy masę przez chwilę, do połączenia się wszystkich składników.

Do miseczki wlewamy zimną wodę, łyżką wcześniej zamoczoną w wodzie nabieramy porcję mięsa kładziemy ją na bułce tartej i formujemy kotleciki w formie walca.
Smażymy na głębokim tłuszczu do zezłocenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger