piątek, marca 31, 2017

Indyjski koktajl czekoladowy - Ajurwerdyjska kuchnia dla wegan

Jakiś czas temu otrzymałam od Pani Natalii z Zielonego sklepu książkę "Ajurwerdyjska kuchnia dla wegan. Jak odzyskać równowagę dzięki pożywieniu" autorstwa T. Lutzker.


Książka ta jest bardzo inspirująca i nawet takiemu niedowiarkowi jak ja dała do myślenia. Nie jestem typem osoby, która wierzy w każdą zasłyszaną rzecz, ale Ajurwerda jest nauką, w którą uwierzyłam. Dlaczego uwierzyłam? Z bardzo prostego powodu. W książce znajdziecie tabelki, gdzie rozpisane są dosze, czyli "aktywne siły kontrolujące wszystkie biologiczne, psychologiczne i psychosomatyczne funkcje ciała, umysłu i ducha." Mamy 3 typy doszy, a ja jestem Wata. :) Wszystko co zostało zawarte w opisie mojej doszy zgadza się w niemalże 95%. Przypadek? Nie sądzę :)

W książce znajdziecie wiele przepisów, które pozwolą Wam się lepiej czuć, ponieważ ajuwerda zakłada, że każda z dosz ma produkty, które powinna spożywać, jak i te, z których powinna zrezygnować. 

Zachęcam do sięgnięcia po książki z Zielonego sklepu, bo warto zgłębiać swoją wiedzę i tym samym zacząć się lepiej czuć w swoim własnym ciele.

Z książki przygotowałam indyjski koktajl czekoladowy, który mi bardzo przypominał po prostu lody, bardzo dobrze doprawione, pełne smaku i aromatu. 


Potrzebujemy:
  • 1 mrożony banan pokrojony na 3-4 kawałki
  • 1 łyżka nasion chia
  • 3 daktyle Medjool bez pestek
  • 1 łyżka utartego świeżego imbiru
  • 1/2 łyżeczki ziarenek wanilii
  • 1/2 łyżeczki sproszkowanego chilli
  • 2 łyżeczki sproszkowanego cynamonu
  • 1 łyżeczka sproszkowanego imbiru
  • 1/8 łyżeczki zmielonych goździków
  • 1 łyżka karobu
  • 1/4 szklanki surowych migdałów
  • 30 g wody
Wszystkie składniki umieszczamy w blenderze kielichowym i blendujemy do uzyskania pożądanej konsystencji.


1 komentarz:

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger