środa, sierpnia 16, 2017

Kawowe brownie z orzechowymi ciasteczkami

Jest to jedno z nielicznych ciast tak zwanych "suchych", które bardzo lubię. Za resztą suchych ciast z reguły nie przepadam, a to na prawdę wpisuje się w moje gusta. Czekoladowo kawowo orzechowe połączenie, które ostatecznie jest lekko ciągnące i kruche smakuje wyśmienicie jeszcze na ciepło z gałką ulubionych lodów.
Dodatek kawy podbija smak czekolady, bardzo uwydatnia jej smak, a kawa jakiej użyłam jest wyśmienita. Delikatna, lekko cytrusowa i karmelowa. Jej ziarna są jak miód na moje oczy, a aromat mnie osobiście zniewala. 


Potrzebujemy:

Brownie:

  • 125 g oleju kokosowego
  • 3 łyżki kawy, u mnie kawa Yellow Burbon marki Baltica 1920
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/4 szklanki ciemnego kakao
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 jaja
  • 1/3 łyżeczki sody
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 3 łyżki czekoladowych chipsów

Orzechowe ciasteczka:

  • 100 g masła orzechowego, ja użyłam z mieszanych orzechów
  • 140 g mąki pszennej
  • 3 łyżki cukru
  • 1 jajko
  • 50 g jogurtu naturalnego
  • 1/3 łyżeczki sody
  • 2 łyżki oleju kokosowego

Najpierw zaparzamy kawę. 
Zmieloną kawę zaparzamy w kawiarce ciśnieniowej i przelewamy do filiżanki.

Teraz zajmijmy się przygotowaniem orzechowych ciasteczek.
Wszystkie składniki dokładnie ze sobą łączymy i toczymy około 15 kulek, w zależności od tego jaką chcemy uzyskać ich wielkość oraz jak zechcemy je umieścić na blaszce.

Teraz przygotujemy ciasto bazowe, czyli brownie.
W jednej misce mieszamy suche składniki, w drugiej mokre. Szybko łączymy całość i przelewamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Moja blaszka ma wymiary 33x21 cm.
W cieście układamy nasze kulki.

Całość pieczemy około 25 minut w temperaturze 180 stopni C.


2 komentarze:

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger