wtorek, sierpnia 15, 2017

Grillowa sałatka z cukinią i kiełbasą myśliwską

Na grillu nie może zabraknąć choć jednej sałatki. Moją dzisiejszą propozycją jest sałatka, która pozwoli nieco wykorzystać bardzo obfity w cukinię sezon. Smażenie cukinii idealnie wydobywa z niej głębię smaku, a w połączeniu z kaszą i kiełbasą stanowi sycący posiłek.

Grillowa sałatka z cukinią i kiełbasą myśliwską

Potrzebujemy:

  • 10 łyżek ugotowanej na sypko kaszy bulgur
  • 1 cukinia
  • 3 pętka kiełbasy myśliwskiej Duda
  • 1/2 pęczka natki pietruszki
  • oliwa z oliwek
  • sól, pieprz
Cukinię kroimy wzdłuż na pół i łyżką wycinamy gniazda nasienne (jeżeli cukinia jest bardzo młoda możecie pominąć ten etap). Ja swoją cukinię przekroiłam jeszcze raz wzdłuż, dlatego, że była już nieco przerośnięta. Taką cukinię pokroiłam na cienkie plasterki i przysmażyłam na oliwie, na bardzo gorącej patelni, do lekkiego zrumienienia.

Cukinię połączyłam z kaszą, dodałam cienkie plasterki kiełbasy myśliwskiej i posiekaną natkę pietruszki.

Całość doprawiłam solą, pieprzem i oliwą i podałam na stół. Sałatkę można jeść na zimno lub na ciepło. Jak dla mnie wersja na ciepło jest smaczniejsza :)

Grillowa sałatka z cukinią i kiełbasą myśliwską

1 komentarz:

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger