środa, września 06, 2017

Dyniowy sos do makaronu

To mój kolejny eksperyment, muszę przyznać, że wyśmienity, taka będę skromna.
Sos z prostych składników, naprawdę nie sądziłam, że będzie tak świetny. Pyszny, kremowy, a mimo to wciąż z kawałkami warzyw. Makaron - idealny, jajeczny, zupełnie taki, jakbyście przygotowali go w domu. 


Potrzebujemy:

  • 400 g makaronu Fettucine Hilcona
  • 1/2 dyni hokkaido
  • 1 cebula
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • 4 łyżki śmietanki 30%
  • sól, pieprz
  • świeży tymianek i bazylia

Dynię kroimy w kosteczkę i podsmażamy na 1 łyżce oleju kokosowego. Kiedy dynia zacznie lekko brązowieć zdejmujemy ją z patelni. Ja swoją dynię obrałam, mimo, że była to dynia hokkaido. Po prostu taką miałam wizję tego dania, co nie znaczy, że także musicie ją obierać, bo ten rodzaj dyni akurat tego nie wymaga. :)
Na patelnię ponownie wlewamy 1 łyżkę oleju kokosowego i podsmażamy na nim cebulę pokrojoną w cienkie półplasterki oraz starty czosnek. 
Kiedy te mamy już lekko podsmażone, dodajemy naszą dynię i podlewamy lekko wodą oraz śmietanką. Całość dusimy do momentu aż dynia zacznie się lekko rozpadać i stanie się miękka.
Na koniec sos solimy, pieprzymy i dodajemy nasz makaron. Całość mieszamy i podgrzewamy pod przykryciem. Podajemy ze świeżym tymiankiem i bazylią.

1 komentarz:

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger