niedziela, stycznia 28, 2018

Jak nauczyć się pić wodę? Jaki wybrać filtr?

Woda to bardzo ważny składnik naszej diety, bez niej ani my, ani żaden inny żywy organizm roślinny, czy zwierzęcy nie miałby szans przetrwać. Dlaczego? Dlatego, że składamy się w większości z wody.

"Ludzie są jak morze, cza­sem łagod­ni i przy­jaźni, cza­sem burzli­wi i zdrad­li­wi. Przede wszystkim to jed­nak tyl­ko woda." - Albert Einstein

Jak nauczyć się pić wodę?

Nie od zawsze byłam nauczona pić wodę, tak, pić wodę, bo tego trzeba się nauczyć, jeśli rodzice nie dali Wam takiego przykładu. U nas w domu była zawsze woda gazowana, która dziecku nieszczególnie musi smakować - tak też było. W latach 90' modne były także kolorowe oranżady, po jednej z nich miałam nawet uczulenie - pierwszy raz w życiu! :) Możecie się domyślać co mogło w niej być, tablica Mendelejewa to mało powiedziane.

Nie jestem ekspertem ale sama nauczyłam się pić wodę, nauczyłam też tego nawyku męża i dzieci, które wolą napić się wody, niż czegokolwiek innego. Moim zdaniem najbardziej skuteczny jest bodziec w postaci ogromnej determinacji, aby polepszyć stan swojego zdrowia, czy stracić kilka kilogramów. Można sobie w tym pomóc, na telefon dostępna jest aplikacja picie wody, spróbujcie jej poszukać i zainstalować u siebie.

Podczas jednego z ostatnich live'ów Qczaja z dietetykiem klinicznym dowiedziałam się bardzo ważnej kwestii, otóż powiedziała ona:

"Ludzie często mylą pragnienie z głodem."

Co daje picie wody?
Odpowiednie nawodnienie organizmu, co sprzyja działaniom jego poszczególnych organów.
Co daje picie wody z cytryną?
Oprócz dobrego nawyku, który powoduje dobre nawodnienie organizmu, sok z 1/2 cytryny dostarcza nam 25% dziennego zapotrzebowania na witaminę C oraz przeciwdziała kamicy nerkowej.
Picie ciepłej wody nie ma większego znaczenia. Woda może być zarówno ciepła, jak i zimna.
Pamiętajcie, że nadmierne picie wody może być niebezpieczne!

Muszę Wam opowiedzieć historię o tym, jak w naszym mieszkaniu zaszła wodna rewolucja! :)

Przyszedł czas, że zaszłam w ciążę i tak ważne stało się picie wody, że kupowaliśmy ją w dziesiątkach butelek i to nie tych 1,5 l tylko 5 l!  Wszędzie stały butelki, zważywszy na to, że nasze mieszkanie miało tylko 39 m2. Do tego masa zużytych butelek do wyrzucenia, co prawda śmieci wyrzucaliśmy na bieżąco i nie zalegały w mieszkaniu, ale kiedy pomyślałam o tym ile produkujemy śmieci - złapałam się za głowę..

Później nastał czas, kiedy kupiliśmy stojak na butelki prawie 20 litrowe, ale Pan kurier przyjeżdżał z kolei z minimum 5 butelkami na wymianę, czyli woda dalej stała w ogromnych tym razem butlach w naszym małym mieszkaniu. Dojrzeliśmy to tego, że tak być nie może i butelki oddaliśmy, razem z nieszczęsnym stojakiem na wodę.

Następny etap był chyba najbardziej szpecący dla wystroju naszego mieszkania. Mianowicie, mieliśmy kanister 18 litrowy, który kurier pewnej firmy od wody podmieniał, kiedy ta się kończyła. Dobre było tylko to, że tej firmie opłacało się wymieniać po 1 op. wody. Niestety wygląd ogromnego kanistra na wodę stojący na stole przyprawiał mnie o dreszcze i nie, nigdy się do niego nie przyzwyczaiłam. 

Przeprowadzka wreszcie uwolniła mnie od wielkiego kanistra na wodę, ale powróciły butelki 5 litrowe.. Powiedziałam dość i zaczęłam szukać czegoś, co wreszcie uwolni mnie od plastiku.

Przewertowałam oferty filtrów do wody. Dzbanka nigdy nie chciałam, dlatego między innymi, że zużywamy tak dużo wody, że nie miałoby to sensu. Priorytetem był porządny filtr, taki też znalazłam! :)


Trafiła kosa na kamień, mam filtr o jakim marzyłam! :)

picie ciepłej wody

Jaki wybrać filtr?

Filtr FITaqua Alabaster zapewnia nam czystą wodę o świetnej mineralizacji, gotową do użycia bez przegotowywania. 

nadmierne picie wody

picie wody z kranu

Filtra nie widać, umieszczony jest w szafce, na blacie mamy jedynie dodatkowy kranik z dwoma kurkami. Moim zdaniem prezentuje się rewelacyjnie, jego widoczna dla oka część - czyli wspomniany kranik jest delikatny i w bardzo dobrym guście.

picie wody

Filtr skrzynkowy oparty został na 6 stopniowej filtracji molekularnej, gdzie efektem końcowym jest uzyskanie wody:
  • bardzo dobrze oczyszczonej molekularnie
  • naturalnie mineralizowanej
  • o alkalicznym pH.
Powiecie mi, że picie wody z kranu jest dobre i wody takiej wcale nie trzeba jej oczyszczać, żeby się napić. Może w miejscach, gdzie instalacja jest w pełni nowa - tak, ale nie uwierzę, że na wsi taka "kranówa" jest zdatna do picia na dłuższą metę. :) 

W wodzie z kranu może istnieć aż 160 rodzajów zanieczyszczeń, a w tym aż 145 jest dla nas potencjalnie szkodliwych!


Po 2 tygodniowym użytkowaniu czajnika, gdzie wlewałam do niego wodę z kranu, nieoczyszczoną, było widać, że wewnątrz zaczyna osadza się kamień, przy gotowaniu wody przefiltrowanej - ten problem znikł jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Daje mi to pierwszy naoczny dowód na to, że filtr działa i robi to dobrze! :) Macie prostą odpowiedź na pytanie - Jak pozbyć się kamienia z czajnika? Otóż, zamontować filtr do wody!

4 komentarze:

  1. Dziękuję za konkretną opinię 😊😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki filtr to jest strzał w dziesiątkę zwłaszcza kiedy dba się o zdrowie, a kiedy ma się dzieci to już na pewno warto go mieć

    OdpowiedzUsuń
  3. Na szczęście piję dużo wody w ciągu dnia. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja piję butelkowaną cisowiankę. nauczyłam się jej pić jak byłam w ciaży i już tak pozostało. Ma dobry skład i mi smakuje.

    OdpowiedzUsuń

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger