wtorek, grudnia 18, 2018

Ubieranie choinki

Jeżeli uważacie, że ubieranie choinki to typowy polski zwyczaj, to jesteście w błędzie. Otóż tradycja ubierania choinki przywędrowała do nas całkiem niedawno, bo dopiero na przełomie XVIII i XIX wieku z Niemiec. Naszym polskim zwyczajem było wieszanie gałązki drzewa iglastego pod sufitem i ozdabianie go różnymi dekoracjami. Podłaźniczka to pogańska tradycja ludowa, która kultywowana była w domach mając za zadanie odstraszanie złych duchów. Kościół tego nie popierał, natomiast obecnie w kościołach spotykamy wielkie ubrane drzewka, które stoją tam bez żadnego zażenowania. 

Ozdoby choinkowe w każdym domu wyglądają nieco inaczej, każdy ubiera swoje drzewko tak, jak mu się to podoba i właściwie każda z nich jest piękna na swój sposób - bezdyskusyjnie.

Drewniane ozdoby choinkowe są jednymi z moich ulubionych. Mają wiele zalet, chociażby taka przy małych dzieciach - drewniane ozdoby nie tłuką się! Oczywiście ich największą zaletą jest ich naturalny wygląd. Wiadomo, że choinka musi błyszczeć, ale blask choinki uzyskamy wieszając na niej lampki, pozostałe ozdoby mogą być totalnie naturalne. 

Drewniane bombki choinkowe jak dla mnie są bardzo efektowne, bo są zupełnie inne od tych, które się nam już opatrzyły. To dla mnie totalna zmiana. Od brokatowych szklanych baniek do "bombek", które są cienkimi plasterkami drewna. Powrót do natury jest na czasie i myślę, że warto pójść w tym kierunku.

Ja niedawno złożyłam zamówienie u ludzi z pasją. Spójrzcie jakie piękne ozdoby znalazły się w moich rękach.

drewniane ozdoby na choinkę

drewniane bombki na choinkę

wypalanie w drewniewypalanie laserowe w drewnie

drewniane podkładki

drewniane choinki

aniołki z drewna na choinkę

choinki z drewnachoinka składana

Większość z nich powieszę na choince, ale niektóre znajdą swoje miejsce w kuchennym oknie z zazdrostkami. Będzie cudownie, już to czuję! Choinki 3D składają się z dwóch "deseczek", które należy na siebie nałożyć. Są wspaniałe, moim zdaniem to niesamowita ozdoba świąteczna.

Wszystkie prace wychodzące z pracowni artystycznej Grawnet są misternie wykonywane przez Artystów! Nie można powiedzieć inaczej o ludziach wykonujących tak piękne rzeczy. Chylę czoła, ostatnio bardzo często dane jest mi spotykać na swojej drodze ludzi z pasją, którzy nieugięcie dążą do perfekcji w tym co robią. Uważam, że mam szczęście iż właśnie ja spotykam takie osoby. 

Jeżeli jesteście zainteresowani takim typem ozdób - zapraszam do Grawnet. Mają oni w swojej ofercie nie tylko ozdoby świąteczne, rzecz jasna! :) Zerknijcie!

1 komentarz:

  1. drewniane ozdoby to wybawienie, że też sama o tym nie pomyślałam! kupowałam bombki z jakiegoś tworzywa, bo szklane by się zbiły, ale za to plastikowe się wgniatały i tyle z nich było ;) w domu z dziećmi na pewno trzeba mieć trwalsze ozdoby ;) w tym roku kupiłam jeszcze zapasowe lampki choinkowe, przedłużacz i różne kable, w hurtowni elektrycznej online, bo jak maluchy znowu pociągną za kable to choinka będzie bez światełek, a tak to mąż coś ogarnie i naprawi ;)

    OdpowiedzUsuń

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger