sobota, listopada 08, 2014

Sernik z brzoskwiniowym musem :)

Sernik ten znalazłam na blogu Relaxtime i od razu wydawał mi się bardzo smakowitym kąskiem :) Dodatkowo promocja w biedrze na twaróg umocniła mnie w przekonaniu, że sernik zrobić trzeba :)



Na zgrabny serniczek potrzebujemy:

CIASTO:
- 80 g mąki
- 40 g zimnego masła (dałam margarynę i tez żyję)
- 40 g cukru pudru
- 1 małe żółtko

Wszystkie składniki należy zagniatać do momentu połączenia się składników. U mnie wyszło coś na rodzaj kruszonki, która łatwo było później rozprowadzić na blaszce :) ciasto zawijamy w folię i wkładamy do lodówki na około pół godziny.

MASA SEROWA:

Wszystkie składniki na masę, powinny mieć temperaturę pokojową, uwierzcie warto ;)

- 500 g twarogu, jeśli z wiaderka to wiadomo nie mielimy, jeśli w kostce, warto zmielić dwukrotnie, aby nie było grudek.
- 300 g brzoskwiń z puszki
- 3 jaja
- 100 g cukru pudru
- 1 budyń śmietankowy (proszek)

Na początek ubijamy jaja z cukrem na puszystą masę, powinna blednąć z czasem w trakcie ubijania. Brzoskwinie blendujemy na gładką masę. Do ubitych jaj dodajemy ser, masę brzoskwiniową i wsypujemy budyń. Całość mieszamy jedynie do połączenia się składników.

Na dno tortownicy (u mnie średnica 24 cm) wykładamy ciasto z lodówki, następnie wlewamy na nie masę serową i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 170 stopni C na 70 minut.

MUS BRZOSKWINIOWY:
- 2 łyżki masła
- 6 łyżek syropu z brzoskwiń
- 2 połówki brzoskwiń
- 2 łyżeczki cukru pudru
- 3 łyżki kwaśnej śmietany
- łyżeczka żelatyny rozpuszczona w niewielkiej ilości wrzątku.

Brzoskwinie blendujemy. Masło, cukier i sok podgrzewamy do połączenia składników. Zdejmujemy z ognia, dodajemy brzoskwinie i rozpuszczoną żelatynę. Wstawiamy do lodówki na czas stygnięcia sernika. Pamiętając, aby sernik studzić w lekko uchylonym piekarniku :)
Oczywiście musicie zerkać na mus, aby nie zdążył się całkiem ściąć zanim wylejecie go na sernik ;)

Smacznego sernikowicze :)

6 komentarzy:

  1. Wyglada smakowicie. Skorzystam z przepisu

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam mniam chyba poproszę męża by zrobił ;) ja mam do tego dwie lewe ręce a mąż nawet torty robi ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. kusisz tym ciastem koleżanko :)
    alexanderkowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój maż uwielbia serniki
    Musze wypróbować

    OdpowiedzUsuń

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger