poniedziałek, listopada 24, 2014

Sernik z jabłkami. Obecnie zdecydowany faworyt!

Serniki kocham, miłością niezmienną od dawna. Pamiętamy z Siostrą moją cudowny sernik naszej Mamy, który zrobiła dla nas na powrót z obozu harcerskiego, był z brzoskwiniami i nigdy więcej już takiego nie było, ale są inne również przepyszne. :)
Dzisiaj chciałabym Wam przedstawić sernik z jabłkami, miałam powiem szczerze obawy, czy nie podejdzie mi za bardzo sokiem z jabłek ale nic z tych rzeczy jest cudny, kremowy i owocowy. Taki jak powinien być - ideał serniko jabłecznik z cynamonową skórką.

Na sernik potrzebujemy:

CIASTO:
  • szklanka mąki pszennej
  • 75 g zimnego masła
  • 1/4 szklanki cukru
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
MASA SEROWA:
  • 500 g sera białego, może być w wiaderku lub kostka 2-krotnie zmielona
  • 2 jajka, białko i żółtko oddzielnie
  • 100 g miękkiego masła
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 budyń w proszku bez cukru, może być śmietankowy lub waniliowy
  • szczypta soli
DODATKOWO:
  • 3 średnie jabłka pokrojone w ósemki.
Zagniatamy szybko kruche ciasto, wykładamy nim tortownicę albo kwadratową blaszkę o wymiarach około 20x20 cm. Wkładamy do lodówki na czas wykonania masy serowej.

Masło ucieramy z cukrem i żółtkami na puch, następnie dodajemy ser i mieszamy do połączenia się składników. Dodajemy jogurt i budyń i również mieszamy tylko do momentu połączenia się składników.
Z białek i szczypty soli ubijamy pianę i łączymy delikatnie z masą serową.
Na ciasto wykładamy przygotowane wcześniej jabłka i zalewamy je masą serową. Wierzch posypujemy cynamonem.
Wkładamy do piekarnika na około 50 minut/180 stopni, nie trzeba wcześniej nagrzewać piekarnika.
Sernik ładnie popęka ale wg mnie taki ich urok jeśli są na prawdę puszyste w środku. :)

Chciałam się Wam jeszcze pochwalić takim moim małym sukcesem :) Wygrałam pierwszą nagrodę w konkursie BIOWINu na przepis na domowy chleb. :) 

3 komentarze:

  1. Wyglada pysznie :)


    Zapraszam do wspólnej obserwacji,
    rzetelne-recenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam jabłecznik! Świetny przepis, muszę wypróbować:)
    Obserwuję i dziękuję za nominację do LBA, ale nie zauważyłam komentarza i nie odpowiedziałam na pytania:( ale dziękuję:)

    fenimniam.blogspot.com

    Każda obserwacja mile widziana :) :) :)

    OdpowiedzUsuń

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger