sobota, lutego 21, 2015

Łopatka wieprzowa miodowa z szynkowaru.

Łopatka wieprzowa to według mnie bardzo wdzięczne mięso. Krucha po przyrządzeniu, smaczna i łatwa w doprawieniu.
Jak dotąd moje wędlinowe poczynania opierały się na krojeniu mięsa w mniejsze kawałki, aby wędlina miała ładny kształt i nie miała w środku dziury. Hmm.. u mnie i tak zawsze jakaś była, a niestety wyglądała po prostu jak konserwa, a nie o to mi chodziło.
Tym razem postanowiłam nie rozdrabniać się i zapeklowałam cały płat łopatki wieprzowej. Efekt jak dla mnie był na prawdę dobry, mięso i tak dopasowało się do kształtu szynkowaru dzięki sprężynie w pokrywce.

Potrzebujemy:
  • 2 kg łopatki wieprzowej
  • filiżankę wody
  • 2 łyżeczki soli paprykowej od Piątnica.net
  • 1/4 łyżeczki mielonego białego pieprzu
  • szczypta mielonych goździków
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • kilka ziaren kolendry
  • szczypta mielonego liścia laurowego, lub jeden cały
  • szczypta mielonego imbiru
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki miodu
Czosnek rozgniatamy i łączymy z przyprawami. Mięso smarujemy miodem i posypujemy przyprawami. W moim przypadku był to cienki płat mięsa, a więc zwinęłam go w rulon i włożyłam do woreczka umieszczonego w szynkowarze. Wersja piekarnikowa wyglądałaby podobnie z tym, że związałabym mięso nićmi do wędlin i włożyła do rękawa do pieczenia.
Odstawiamy do lodówki na minimum 24h.
Po tym czasie wkładamy sznkowar do garnka z wodą i gotujemy aż do momentu kiedy mięso osiągnie temperaturę 85°C. Trwa to około 3-4 h.
W piekarniku pieczemy szynkę 1h w temperaturze 150°C i pozostawiamy w gorącym, zamkniętym piekarniku na 2-3h.

Szynkowar wyjmujemy z gorącej wody i wkładamy do bardzo zimnej lub na balkon ;) gdy ostygnie przekładamy szynkowar do lodówki na 12h. Po tym czasie możemy wyjąć wędlinę z szynkowaru :)


Smakuje idealnie z ostrym sosem lub po prostu chrzanem i rukolą :)
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger