wtorek, czerwca 02, 2015

Kapuśniaczek z młodej kapusty. Wersja dla dzieci

Nabyłam młodą kapustę. Pomysłów na nią miałam kilkadziesiąt, ale to tylko jedna mała główka kapusty, trzeba się więc było zdecydować na niewielką szastaninę tym dobrem ;)
Po pierwsze trzeba ugotować dziecku obiad. Zupka z młodej kapustki będzie w sam raz! :)

Potrzebujemy:
  • 4 plasterki polędwiczki z królika, bądź kawałek innego dobrego mięska
  • mała garść poszatkowanej młodej kapusty
  • 1 ziemniak pokrojony w kosteczkę
  • łyżka tartej marchwi
  • 2 ziela angielskie
  • 1 liść laurowy
*wywar z mięsa może uczulać
*wywary najlepiej stosować po ukończeniu 1 roku życia dziecka

Ja tę zupę ugotowałam na wywarze mięsnym, aczkolwiek możecie w osobnym garnku ugotować mięso i pozostałe składniki zupy w osobnym.

Wg mojego gotowania najpierw przez pół godziny gotowałam mięso z dodatkiem liścia laurowego i ziela angielskiego w wodzie, musi być jej tyle, aby przykryć mięso plus nieco ponad tę powierzchnię. W czasie gotowania należy ściągnąć z powierzchni wody burzyny, które wytwarzają się podczas gotowania mięsa.
Po tym czasie dodałam resztę składników i gotowałam dopóki nie zmiękły ziemniaczki.
Na koniec wyjęłam przyprawy, aby przypadkiem nie znalazły się w porcji dla Oskarka. Gotowe :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger