poniedziałek, marca 13, 2017

Placki owsiane

Staram się urozmaicać śniadania, bo tylko wtedy mam pewność, że nie zabraknie nam żadnych składników odżywczych. Zamiast owsianki proponuję zrobić z płatków placki, które są lekko słodkie, ale ta słodycz jest jak najbardziej zdrowa. Możecie użyć złotego siemienia lub tradycyjnie brązowego, obydwa możecie kupić w sklepie Targroch.



Potrzebujemy:
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 1 łyżka siemienia lnianego, ja użyłam ze sklepu Targroch
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego
  • 2 daktyle
  • 1 jajko
  • 1/2 szklanki mleka
  • olej do smażenia
Płatki owsiane i siemię lniane zalewamy wrzątkiem, tylko tak, żeby zakryć płatki. Odczekać aż wsiąkną cały płyn.

Płatki należy przemieszać, aby je trochę "wzruszyć". Dosypujemy mąkę, posiekane drobno daktyle bez pestek, wbijamy jajko, zalewamy mlekiem i mieszamy do połączenia się składników. Proszek do pieczenia mieszamy z jogurtem, aby zaszła reakcja i łączymy z masą na placki.

Smażymy na rozgrzanej patelni z odrobiną oleju, następnie odsączamy na ręczniku papierowym.



2 komentarze:

  1. Placki zrobiłam 😊 pycha 😋 jednak z modyfikacjami : bez jogurtu i jajka z mlekiem roślinnym. Siemie super zastępuje jajka więc nie czułam potrzeby dodawania ekstra jajka

    OdpowiedzUsuń

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger