środa, czerwca 28, 2017

Placki na kefirze z truskawkami

Pyszne i szybkie placuszki na orzeźwiającym kefirze z sezonowymi truskawkami. Nie wiem, czy obecnie jest lepsze połączenie z tymi pysznymi owocami. 
Ja placki na kefirze kojarzę z dzieciństwa. Kiedy mleko skwaśniało, razem z dziadkiem piliśmy je wymieszane z cukrem. Często także robiłam placki z jego udziałem. Co nie udało się zjeść przetwarzane było na twaróg. Niesamowite czasy..


Potrzebujemy:

  • 1 i 1/2 szklanki kefiru, u mnie Robico
  • 3 jaja
  • 2 łyżki płynnego oleju kokosowego
  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki cukru 
  • szczypta soli
  • truskawki 

Wszystkie składniki na ciasto mieszamy ze sobą i odstawiamy na kilka minut. 
W czasie oczekiwania na ciasto kroimy nasze truskawki na plasterki. po czym łączymy je z ciastem.

Rozgrzewamy patelnię, na której będziemy smażyć placuszki. Ja użyłam patelni, do której nic mi się nie przykleja i smażyłam je bez  tłuszczu. Na rozgrzaną patelnię wylewamy małe placuszki i smażymy z obydwu stron. 

Podajemy z sosem truskawkowym lub cukrem pudrem.


3 komentarze:

  1. Bardzo apetyczne. Ja z podobnego przepisu robiłam kiedyś gofry. Dostałam wtedy nowa gofrownice profi i eksperymentowałam w kuchni. Tradycyjne szybko się nudą i szukałam czegoś innego. Mam jedno pytanie. Na placuszkach widać taki czerwony sos, co to jest? Czy to truskawki puściły tak sok, czy dodałaś coś do dekoracji?

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow. Przyznam się bez bicia, że na kefirze placków jeszcze nie robiłam, ale chyba przyszła pora wypróbować.

    OdpowiedzUsuń

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger