środa, stycznia 03, 2018

Schab pieczony z pesto i suszonymi pomidorami

Schab pieczony w piekarniku to danie obiadowe, które dodatkowo zostało wzbogacone o pesto zielone i suszone pomidory. Wierzch dania stanowią plasterki ziemniaków, co sprawia, że danie jest pełne i gotowe do podania zaraz po jego upieczeniu. Dodatkowo schab pieczony w plastrach nie wymaga krojenia po przygotowaniu.


schab-pieczony-w-plastrach


Pomysł na schab - schab pieczony w plastrach


Moja propozycja na przepyszne danie jednogarnkowe to schab pieczony z pesto i suszonymi pomidorami. Schab pieczony soczysty skąpany w bazyliowym pesto z suszonymi pomidorami to mój zdecydowany faworyt, jeżeli chodzi o schab pieczony na obiad. Te bitki ze schabu przygotowałam w garnku z pokrywą, który służy mi do zapiekania dań w piekarniku, ale równie dobrze mógłby być to schab pieczony w rękawie. Z pewnością uzyskacie bardzo podobny efekt. Sposoby na schab pieczony są bardzo różne, właściwie zależy to od Waszych upodobań smakowych. Ja na przykład lubię eksperymentować, dlatego pesto bazyliowe dodane do tego dania bardzo dobrze wpasowało się w moje kanony. A przecież można było zrobić po prostu makaron z pesto. Lubię odchodzić od schematów, choć nie zawsze to się sprawdza, nie jest to regułą.

Siekacz do mięsa

Tłuczek do mięsa i siekacz to 2 przedmioty, które pomocne są przy rozbijaniu plastrów mięsa. Młotek do kotletów zazwyczaj ma dwie końcówki, jedna z wypustkami, druga z prążkami. To narzędzie, które używały jeszcze nasze babcie, bardzo stare, proste, ale wciąż sprawdzające się w kuchni. Na rynku od jakiegoś czasu można dostać również siekacze do mięs. Ja i siekacz do mięsa polubiliśmy się od pierwszego użycia. Siekacz ma kilkadziesiąt małych noży, którymi sieka strukturę mięsa. Nie tak, że od razu robimy mielone, ale tak, że włókna są poprzecinane,  mięso szybciej się przygotowuje, a finalnie jest bardzo kruche. Wiesz, że odkąd w moim domu pojawił się siekacz do mięsa, ja ani razu nie użyłam już tłuczka? 

siekacz do mięsa


Chciałabym przedstawić Wam mojego nowego pomocnika, jakim jest siekacz do mięsa. Dzięki jego trzem rzędom ostrych noży mięsko wychodzi dokładnie rozbite, a przez to soczyste i kruche. To przy schabie bardzo ważne, żeby nie uzyskać przysłowiowej "podeszwy". :) Przyznam się Wam, że tego typu siekacz już posiadałam, ale musiałam zużywać więcej siły i energii, aby ubić mięso. W przypadku Raptor'a pracowało mi się zdecydowanie lżej.

Schab na obiad i.. sos pesto


Wracając do mojej krótkiej opowieści o tym, co dla Was przygotowałam. Muszę Wam powiedzieć, że uwielbiam łączyć mięso z pesto z bazylii. Do pesto bazyliowego idealnie pasują mi suszone pomidory, uważam to za jedno z najlepszych połączeń, jakie możemy uzyskać w kuchni. Pesto z pietruszki jest również fenomenalne, ale sprawdza się w zupełnie innych połączeniach. Bazylia i pomidory uwielbiają się nawzajem, a ja również je uwielbiam. Nie ma nic lepszego od pomidora z bazylią, dużą ilością pieprzu, kroplą oliwy z kawałkiem burraty. Schab pieczony w brytfannie to bardzo wygodne danie. Dlaczego? Dlatego, że brytfanna stanowi stabilną podstawę, do której warstwami możemy układać składniki. Po przygotowaniu świetnie prezentuje się na stole i jest naczyniem, w którym możemy podać pieczony obiad. Sprawdźcie co zrobić, aby mięso przygotować w sposób błyskawiczny i najlepszy na świecie.

Jak zrobić pesto?


Nie każdy lubi korzystać z gotowych sosów, a jest nim także zielone pesto. Zatem jak zrobić pesto z bazylii? Zacznijmy od tego, co to jest pesto. Pesto to tradycyjny sos włoski przygotowywany pierwotnie w moździerzu. Najpopularniejsze jest pesto bazyliowe, zaraz po nim pesto czerwone. Pesto z bazylii przygotowuje się z liści bazylii, oliwy, parmezanu i orzeszków piniowych. Orzeszki piniowe pochodzą z szyszek sosny i są to jadalne nasiona niektórych sosen. Ja pesto przygotowuje za pomocą blendera, który świetnie radzi sobie z roztarciem wszystkich składników. Nie jest ono zbyt wymagające, ponieważ nawet piniole, które używane są do pesto, są miękkimi orzechami. 

Suszone pomidory


W przepisie zostały również użyte suszone pomidory. To one uwielbiają się z pesto, a poza tym smak suszonych pomidorów potrafi nieźle doprawić wiele dań. Nawet jajecznica doprawiona suszonymi pomidorami jest fenomenalna, sprawdźcie, a się przekonacie. Zawsze mam w spiżarni pomidory na zimę, a wśród nich kilka słoiczków domowych suszonych pomidorów. Pomidory suszę w piekarniku, następnie układam w słoiczkach i zalewam gorącą oliwą. Tak przygotowane pomidory suszone są świetne do sałatek, na kanapki, do sosów, do mięs, ja używam ich bardzo często. Pomidory w zalewie muszą stać w ciemnym miejscu, dlatego zadbajcie o to, nawet kiedy kupujecie suszone pomidory w oleju w sklepie. Pomidory w słoikach to piękne wspomnienie lata. Uwielbiam patrzeć na te wszystkie słoiczki poukładane w mojej spiżarni.

Schab pieczony w plastrach:
  • 9 plastrów schabu
  • około 10 ziemniaków
  • 2 marchewki
  • 1 cebula
  • 120 ml bazyliowego pesto
  • 8 połówek suszonych pomidorów (w zalewie lub zupełnie suchych)
  • sól, pieprz
  • twardy wędzony ser
  • koperek


Jak zrobić soczysty schab pieczony?


Schab pieczony w plastrach na obiad to naprawdę soczysty i pyszny. Nie potrzebna nam tutaj żadna marynata do schabu, ponieważ plastry mięsa są cienkie i podczas pieczenia z pewnością bardzo dobrze przejdą smakiem innych składników, a poza tym dobrze przygotowany schab jest kruchy i soczysty. Pieczony schab ile może leżeć w lodówce. Jak każde mięso, z pewnością będzie smaczny nawet do 3 dni po przygotowaniu. Pieczony schab w plastrach jest jednak tak pyszny, że zniknie maksymalnie w 2 dni. Zaraz się przekonasz jak przygotować schab, aby był soczysty. Być może zdziwi Cię, że wcale nie trzeba się specjalnie starać, aby z piekarnika wyszedł naprawdę dobry schab.

Schab w plastrach pieczony - Jak upiec schab?


  1. Plastry schabu dokładnie ubij i oprósz solą i pieprzem.
  2. Ziemniaki, marchew i cebulę pokrój w cieniutkie plasterki.
  3. Pomidory suszone posiekaj w drobną kosteczkę.
  4. Pesto bazyliowe wymieszaj z posiekanymi pomidorami, a warzywa oprósz solą i pieprzem. (Ja używam soli gruboziarnistej i pieprzu w kulkach. Do ich "zmielenia" używam specjalnych crusherów marki Brabantia, które prezentują się wspaniale na stole w jadalni)
  5. Na dnie garnka, który posłuży do zapiekania potrawy, ułóż 3 plastry schabu. Każdy plaster posmaruj pesto wymieszanym z suszonymi pomidorami (na każdą warstwę zużyj 1/3 pesto z pomidorami). Na nich ułóż warstwę z 1/3 warzyw. Następnie kolejne 3 plastry schabu, pesto i warzywa. To samo z kolejną warstwą.
  6. Na wierzchu ułóż plasterki twardego wędzonego sera i zapiecz w piekarniku pod pokrywką.


Schab pieczony w plastrach ile piec? 


Schab piecz w 200°C przez 60 minut. Ten czas wystarczy, aby schab z piekarnika wyszedł niebiańsko kruchy, soczysty, dobrze doprawiony i smaczny. Polecam to danie zwłaszcza tym, którzy lubią eksperymentować w kuchni. Nie ma nic lepszego niż nowe kuchenne doświadczenia, zwłaszcza tak smaczne. Schab w plastrach pieczony przed podaniem posypujemy posiekanym koperkiem. W końcu jemy również oczami! Jeżeli poszukujesz innego pomysłu na schab, to polecam Ci z czystym sumieniem mój przepis na schab faszerowany.


danie jednogrankowe


Smacznego! :)

2 komentarze:

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger