wtorek, sierpnia 06, 2019

Shake tiramisu

Jak schłodzić się latem?




Upalne lato od zawsze kojarzy mi się z mrożonymi napojami, które niesamowicie wspomagają organizm w takich trudnych do zniesienia temperaturach. Kawa mrożona zarezerwowana głównie dla dorosłej części społeczeństwa może by wykonana przy użyciu kawy zbożowej instant, wtedy bez obaw mogą wypić ją nawet dzieci, przy okazji czując się nieco doroślej - dzieciaki to uwielbiają! :)

Kawusia w dzisiejszej wersji wzbogacona została o sowitą ilość lodów, dlatego powstał z niej shake tiramisu. Wspaniały deser lodowy, któremu nie oprze się nikt, kiedy za oknem upalna pogoda. 


kawa mrożona

Uzależniona od kawy



Przyznam, że kawa to mój obowiązek. Nie umiem się bez niej obyć, ale chyba taki ze mnie typ, że z kawą musimy się lubić, bo moje nadzwyczaj niskie ciśnienie nie pozwala normalnie funkcjonować. No i co w takim przypadku począć, kiedy kawiarnia daleko, ja utknęłam w swojej oazie na wsi i trzeba radzić sobie samemu. Czasami ratuje mnie tiramisu pod postacią ciasta, nawet mam je w wersji rolada tiramisu. Uwielbiam wszystko co zawiera smak kawy, no może oprócz jogurtów o smaku kawy, to dla mnie totalne nieporozumienie. Kawa ma już lekko kwaśny smak, dodając do tego kwaśny jogurt naturalny wychodzi coś niezbyt pysznego i szczerze mówiąc nie wiem kto to zjada ze sklepowych półek.

*rurka oczywiście biodegradowalna ;)

kawakawusia

Shake tiramisu - składniki na 2 porcje:


  • 8 kostek zamrożonego espresso
  • 200 ml schłodzonego espresso
  • syrop czekoladowy
  • aromat migdałowy
  • 6 łyżek ubitej śmietanki 36%, u mnie śmietanka MU!
  • biszkopt lub miniherbatnik do ozdoby

Shake tiramisu - przygotowanie:




Odkładamy 2 kostki zamrożonego espresso, które posłużą nam za ozdobę. Resztę kostek miksujemy z lodami i schłodzoną kawą.

Pucharki oblewamy wewnątrz syropem czekoladowym. Na kawę zmiksowaną z lodami wykładamy śmietanę ubitą z dosłownie 3 kroplami olejku migdałowego, można go pominąć i dodać do kawy z lodami kieliszek amaretto. Śmietankę polewamy syropem czekoladowym i ozdabiamy ciastkiem i zamrożonym espresso.

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie przepisy. Chętnie wypiłabym takiego shake.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytam dalej, pędzę to zrobić ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja co prawda na diecie i takich nie mogę (sport zawodowy czasem wymaga wyrzeczeń), ale dla rodzinki jak znalazł... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale pychotka! Wygląda znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger