piątek, stycznia 26, 2018

Tosty francuskie z ciasta drożdżowego

Przepyszne śniadanie, którego lepiej nie dało się skomponować. Cudowne, rozpływające się w ustach  tosty francuskie z ciasta drożdżowego z masłem i rodzynkami. Cudo!
Tosty francuskie i ciasta drożdżowego na słodko, to propozycja śniadaniowa, jaką poznałam kiedy byłam już "na swoim", w latach, kiedy byłam dzieckiem rodzice smażyli mi i mojej siostrze chleb w jajku na słono i nie słyszałam, aby ktokolwiek mówił na to wytrawne tosty francuskie. Zostało mi to do dzisiaj. Wersja jaką poznałam już jako dorosła to tosty francuskie i te zawsze kojarzą mi się ze słodkim smakiem, natomiast te na słono to po prostu chleb w jajku! :)

Ciasto drożdżowe to taki smak dzieciństwa. Zapewne każdy ma w swoich zapiskach: "Ciasto drożdżowe przepis babci", choć babcie często robiły wszystko na oko. Pomimo, że ciasto drożdżowe na oko było robione na zupełnym spontanie, zawsze im wychodziło i zawsze było równie pyszne! Babcina kuchnia to magia.

Ciasto drożdżowe z truskawkami to chyba moja ulubiona opcja na letnie ciasto z owocami. Z tego też względu moje tosty francuskie na słodko podałam z truskawkami, które zamroziłam w sezonie. Mrożone truskawki to mój awaryjny owoc na zimę :)

tosty z chałki

chałka smażona w jajku na słodko

Potrzebujemy:
Do dekoracji:
  • miód waniliowy
  • truskawki
W talerzu dokładnie mieszamy ze sobą jajka i mleko z cukrem.
Maczamy w uzyskanym płynie nasze kromeczki z ciasta drożdżowego z obydwu stron i wkładamy na patelnię z rozgrzanym na niej masłem. Smażymy nasze grzanki z placka drożdżowego z obydwu stron na wolnym ogniu do lekkiego zarumienienia.

Tosty francuskie z ciasta drożdżowego podajemy z miodem i owocami. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger