czwartek, stycznia 25, 2018

Makaron z kurczakiem i groszkiem

zielony groszek


Co na obiad?


Do wykonania tego dania użyłam makaronu typu "zwijka" - jest to dla mnie nowość i muszę przyznać, że jestem nim zachwycona! :) Każdy nowy kształt makaronu, wcześniej mi nieznany wywołuje uśmiech na twarzy - chyba kocham makaron. Nie, ja zdecydowanie kocham makaron.

Zachwycona jestem również groszkiem. Zielony groszek, którego do tej pory nie cierpiałam, przynajmniej cały czas miałam w głowie jakiś hamulec z nim związany. W tym wydaniu groszek  zielony idealnie komponuje się z delikatnym sosem z piersią z kurczaka oraz makaronem.

Obiady domowe. Makaron z kurczakiem


Makaron z kurczakiem i groszkiem to taki szybki obiad, który posmakuje każdemu, zwłaszcza jeżeli użyjesz groszku, który jest wyborny w smaku, a nie wszystkie takie są. Sprawdziłam to. Groszek konserwowy, jaki mi smakuje to tylko groszek Bonduelle i groszek marki własnej Polomarketu.

Makaron z kurczakiem i groszkiem to szybki i tani obiad! Pierś z kurczaka zawsze odcinam od reszty kurczaka, którego kupuję w całości, wtedy pierś wychodzi cenowo najlepiej. Groszek wiadomo - groszowe sprawy, makaron również.

Potrzebujemy:
  • podwójna pierś z kurczaka
  • 350 ml bulionu warzywnego
  • 1 puszka groszku konserwowego
  • 1/2 czerwonej cebuli
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 500 g makaronu typu zwijka Makarony Babuni


Jak ugotować makaron? Obiad na szybko


Pierś z kurczaka kroimy w kostkę i podsmażamy na oliwie z oliwek. Do drobiu dodajemy również pokrojoną w kosteczkę cebulkę i czosnek. Drób zalewamy bulionem i gotujemy około 10 minut.

Po 10 minutach dodajemy do naszego sosu drobiowego groszek i gotujemy całość około 5 minut.

Na koniec doprawiamy i zagęszczamy mąką z odrobiną wody.

Sos z kurczaka i groszku mieszamy z ugotowanym makaronem, a ten z kolei gotujemy wg wskazówek producenta (zawsze!) :)

Makaron z kurczakiem i groszkiem wykładamy na talerze i posypujemy posiekanym koperkiem.

szybki i tani obiad

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger