sobota, lutego 24, 2018

Sernik na zimno z polewą z masła orzechowego

sernik na zimno bez galaretki

Sernik na zimno beż żelatyny


Sernik na zimno z polewą z masła orzechowego to ten, który podbija serca swoją niebanalną słodyczą, kremowością i tym, że pasuje idealnie do najlepszego alkoholu pod słońcem! 
Pravda Espresso dla miłośników kawy jest jak strzała Amora. Zawiera ekstrakt z kawy i armat orzecha włoskiego, które w połączeniu z doskonałym żytnim spirytusem oraz krystalicznie czystą wodą źródlaną, tworzą dzieło, jakiego moje kubki smakowe wcześniej nie doznały. Jej smak przyjemnie rozpływa się w ustach, jest doskonały również jako aperitif. Dla mnie, dla kobiety, idealna do deserów. Piję ją wtedy, kiedy mam ochotę na coś, co sprawi, że mój humor i poziom endorfin wystrzeli jak sylwestrowe fajerwerki. Doskonała przy spotkaniach z przyjaciółkami. :) Albo wyobraź sobie zgoła inną sytuację: piękna pościel, Ty, On i pyszny sernik.

sernik z polewą

Wódka Pravda swój świetny smak zawdzięcza kiperom, którzy wciąż o niego dbają, sprawdzając każdą partię, a błysk - nowoczesnym metodom filtracji. Jeżeli dodać do tego ręcznie robioną butelkę z pięknym kamieniem, mamy już niezaprzeczalnie doskonałość w każdym calu.

spód do ciasta z sucharków


Przepis na sernik


Potrzebujemy:
Spód:
  • 10 sucharków bez cukru
  • 7 łyżek rozpuszczonego masła
Masa serowa:
  • 1 kg serka naturalnego (z wiaderka)
  • 3 białe czekolady
  • 1/2 szklanki cukru pudru
Polewa orzechowa:
  • 500 g masła orzechowego z kawałkami czekolady
  • 1 szklanka cukru (jeżeli masło orzechowe jest bez cukru)
Dodatkowo:
  • gorzkie kakao
ciasto bez pieczenia


Sernik na zimno przepis:


Tortownicę o średnicy około 23 cm wykładamy papierem do pieczenia, wystarczy samo dno.

Sucharki na spód do ciasta miksujemy na pył i dolewamy do nich roztopione masło. Ja miałam 9 sucharków, więc posiliłam się jeszcze herbatnikami.

Takim "piaskiem" z sucharków wykładamy dno tortownicy i wkładamy do zimnego miejsca.

Ser miksujemy razem z cukrem pudrem.
Białe czekolady rozpuszczamy w kąpieli wodnej i dodajemy do sera, ciągle miksując. Tak przygotowany ser wykładamy na nasz sucharkowy spód. Tym razem ciasto powinno na około 3-4 godziny wylądować w zamrażarce. Podpowiem Wam tylko, że obecnie na zewnątrz mróz jest tak przeszywający, że możecie spokojnie odstawić ciasto na balkon! :) 

Masło orzechowe podgrzewamy z ewentualnym cukrem. Smarujemy masłem orzechowym zamarznięty sernik i tym razem odkładamy nasz sernik na zimno na całą noc do lodówki. Sernik bez pieczenia smakuje świetnie z Pravdą Espresso. :) 

Przed podaniem sernik na zimno z polewą z masła orzechowego oprószamy kakao.

co zrobić z masła orzechowego



3 komentarze:

  1. Czy moge prosic o podanie wagi czekolad?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię masła orzechowego bo jest słone, ale potrafię sobie wyobrazić słodkie przełamanie sernika i słoną polewę.. Mniam :)

    Mam wielką prośbę, mogłabyś poklikać w KLIKI na moim blogu? Z góry dziękuję to dla mnie bardzo ważne..
    https://luxwell99.blogspot.com/2018/02/my-wishlist-in-sheincom.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba czytać skład i kupować takie masło orzechowe które nie ma ani cukru ani soli. Takie naturalne!

      Usuń

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger