czwartek, listopada 22, 2018

Wybieram swój sport cz. 1

Dla nas ogromnie ważnym zadaniem jest zaszczepienie w dzieciach bakcyla sportu. Zdajemy sobie sprawę, że sport kształtuje charakter, uczy współzawodnictwa, poprawia sprawność fizyczną, co w gruncie rzeczy w większości przypadków powoduje utrzymywanie dobrej kondycji zdrowotnej, pomijając zdarzające się kontuzje.

Jako nastolatka i później na studiach nie wyobrażałam sobie życia bez sportu i do dzisiaj myślę, że gdybym w to weszła "bardziej", nie byłoby mnie tu i teraz, niestety nie było tak zwanego podkładu, czyli ludzi którzy by we mnie uwierzyli, tych najbliższych.

Nie chcę ukierunkowywać moich dzieci na konkretną dziedzinę sportu, ponieważ nie mam utraconych ambicji. Chciałabym, żeby coś wybrali, ale żeby to był tylko i wyłącznie ich wybór. 

książka o sportowcach

Na pomoc przychodzi w takim wypadku kierunkowa literatura. "Na boisku" Łukasza Olkowicza to książka o piłkarskich grach zespołowych. Jest to pierwsza część z serii "Wybieram swój sport". 
  • Piłka nożna
  • Siatkówka
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Baseball
to zagadnienia jakie porusza dziennikarz sportowy w swojej niesamowitej książce o sporcie. 

Świetne ilustracje sportowe opracowane przez "Zespół wespół" w niezwykle prosty sposób obrazują na przykład ustawienie zawodników na boisku, czy sylwetki tychże zawodników. 

Z każdej z omawianych dyscyplin czytelnik pozna 5 zawodników, którzy uprawiają dany sport, dowie się kilku ciekawostek o sporcie, pozna pozycje zawodników na boisku oraz to za do są na nim odpowiedzialni. Bardzo ciekawym aspektem są także przedstawione sprzęty potrzebne do przeprowadzania rozgrywek między graczami. Pokazuje to przede wszystkim jak niewiele potrzeba, żeby zacząć grać! :) Kolejnymi ciekawymi informacjami są te o możliwościach dzieci w danej dziedzinie sportu. 

Ja uwielbiam grę w siatkówkę, czy piłkę ręczną. Bardzo spodobał mi się fakt, że w książce znajdziemy również wywiad z Łukaszem Kadziewiczem. Świetnym siatkarzem mojej epoki! :)

Polecam książkę wydawnictwa Polarny Lis dla każdego malucha, który szuka swojej sportowej drogi! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger