niedziela, grudnia 02, 2018

Ciasteczka owsiane jeżyki bez pieczenia

Podobne ciasteczka owsiane robiła Pani Ela ze świetlicy szkolnej. Pamiętam, że bardzo mi one smakowały. Postanowiłam przygotować ciasteczka owsiane jeżyki bez pieczenia dla moich dzieci. Byłam przekonana, że i im posmakują. Miałam rację! Przepis na ciasteczka owsiane nie zawiedzie i Was! Wypróbujcie ciasteczka jeżyki bez pieczenia i dajcie mi znać w komentarzu, czy Wam również ich smak przypomina dzieciństwo.

Owsiane ciasteczka jeżyki bez pieczenia
Ciasteczko jeżyk bez pieczenia

Do przygotowania ciasteczek owsianych potrzebujemy:
  • 100 g miodu, ja użyłam miodu wielokwiatowego Huzar
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 100 g masła orzechowego, ja użyłam masła orzechowego z migdałów
  • 150 g płatków owsianych
  • szczypta soli

Ciasteczka jeżyki bez pieczenia przygotowujemy zaczynając od podgrzania w rondelku miodu, gorzkiej czekolady i masła orzechowego.

Kiedy miód, czekolada i masło orzechowe są już dokładnie połączone, mieszamy je z płatkami owsianymi. Płatki owsiane muszą być porządnie otoczone rozpuszczoną masą czekoladową, aby się nie rozpadały, tylko dobrze do siebie kleiły.

Z tak przygotowanej masy nabieramy po łyżce "ciasta" i w dłoniach formujemy okrągłe spłaszczone ciasteczka jeżyki.

jeżyki bez pieczenia
Talerzyk ciasteczek owsianych

Owsiane ciasteczka bez pieczenia układamy na blaszce, albo czymkolwiek innym co będziemy mogli umieścić w lodówce.

ciasteczka niewymagające pieczenia
Jeżyki niewymagające pieczenia

Przygotowane ciasteczka jeżyki niewymagające pieczenia wkładamy do lodówki, aby się schłodziły i zrobiły bardzo zwarte.

Po około 30 minutach są gotowe do zjedzenia. Najlepiej smakują po kilku godzinach spędzonych w lodówce.


3 komentarze:

  1. Szkoda, że nie podane są proporcje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje, z masłem z nerkowców, właśnie wstawiłam do lodówki. 😸

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe! Przepis że składników, które zawsze mam w domu wiec tylko robić i za jadac:)

    OdpowiedzUsuń

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger