niedziela, marca 31, 2019

Kruche ciasto z owocami i serem

pyszne ciasta


Ciasto z malinami


Myślałam nad ciastem z malinami, ale ze względu na to, że otwierałam niedawno słoik z gruszkami, to i gruszki udało mi się przemycić do tego wypieku. Do owoców najbardziej pasuje mi właśnie kruche ciasto. No.. ale do owoców pasuje przecież równie dobrze ciasto drożdżowe, jednak ja tym razem postawiłam na pyszne kruche ciasto z kruszonką. Kruche ciasto z owocami i serem to pyszne kremowe ciasto z owocowym akcentem i chrupiącą kruszonką.

Inne przepisy na pyszne ciasta:


Ciasto kruche z owocami to jednak za mało, ja chętnie dokładam do niego budyń, albo budyniową piankę z białek i proszku budyniowego, ale również ser. Ciasto z serem jest pysznie kremowe, szczególnie z serkami homogenizowanymi, które bardzo dobrze sprawdzają się przy pieczeniu. Wystarczy dodać do nich coś, co sprawi, że zgęstnieją podczas wysokiej temperatury. Kruche ciasto z owocami to też taki wypiek, który ja doskonale pamiętam z dzieciństwa, choć z reguły była to szarlotka, czasem inne owoce, ale moja mama to zdecydowanie królowa serników, szczególnie takiego z kakaowym ciastem. Powiem Wam, że jej sernik na cieście kakaowym nie ma sobie równych!

Ciasto z serem


Przepis na kruche ciasto jest nieco inny niż zawsze, bo tym razem dodałam do niego tapiokę. W razie, gdybyście nie dostali tej świetnej tapioki nawodnionej, która jest od razu gotowa do tego, żeby przyrządzić z niej na przykład tortillę na śniadanie, możecie użyć skrobi ziemniaczanej, bądź mąki ryżowej.

Ciasto kruche przepis:


Masa serowa:
  • 550 g serka homogenizowanego waniliowego
  • 1 budyń waniliowy
  • 2 jajka
Owoce:
  • 4 gruszki
  • 1 garść malin
Kruszonka:
  • 110 g mąki pszennej
  • 90 g tapioki nawodnionej lub mąki ziemniaczanej/ryżowej
  • 50 g płatków migdałowych
  • 50 g cukru
  • 125 g zimnego masła

przepis na kruche ciasto


Jak zrobić kruche ciasto?


  1. Mąkę pszenną mieszamy z nawodnioną tapioką, dodajemy cukier oraz jajko. Na środek dodajemy również pokrojone zimne masło i całość siekamy nożem lub specjalnym siekaczem do ciasta kruchego.
  2. Bardzo szybko zagniatamy ciasto, żeby jak najmniej zdążyło się ocieplić, wyklejamy nim dno standardowej dużej blachy wyłożonej papierem i wkładamy do lodówki na minimum 30 minut.
  3. Tak przygotowany spód ciasta pieczemy przez 30 minut w piekarniku rozgrzanym do 160 stopni.

Masa serowa:

  1. Serki mieszamy z proszkiem budyniowym i jajkami, najlepiej po prostu trzepaczką i wylewamy na podpieczony spód. Na serku układamy nasze owoce.

Kruszonka:

  1. Kruszonkę przygotowujemy z podanych składników, przecierając je w dłoniach, żeby nie zrobiła nam się kula ciasta, a okruszki. Takimi okruszkami posypujemy ser z owocami i ponownie wkładamy ciasto do piekarnika. Tym razem pieczemy przez 50 minut w 180 stopniach.


Jak zrobić kruche ciasto

Piknik - Weź ze sobą termos na kawę i zapakuj na wynos ciasto! 

Żeby przygotować się na rodzinny piknik nie trzeba zbyt wiele czasu ani wysiłku. Spakuj do torby termicznej pyszne ciasto, które upiekłaś, termos na kawę, żeby móc w pięknych okolicznościach przyrody spędzić miło czas. Gorąca kawa, świeże ciasto kruche, plener i do szczęścia nie trzeba nic więcej. Piknik może być zwieńczeniem wycieczki rowerowej!

4 komentarze:

  1. Kruche ciasto z tapioką? Ciekawy przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż mi się dzieciństwo przypomina. Babcia takie ciasta robiła, zawsze były przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie mi się piecze... Zobaczymy co z tego wyjdzie...

    OdpowiedzUsuń

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger