czwartek, maja 14, 2015

Rolada z szynkowaru. Łopatka wieprzowa.

Mam przyjemność testować nowy szynkowar, który otrzymałam od Tradismak.
Szynkowar jest zupełnie inny od tego, którego używałam wcześniej.
Przede wszystkim jego kształt sprawia, że szynka jest bardziej kształtna. Być może jest to spowodowane tym, że szynkowar który posiadałam wcześniej jest na 3 kg mięsa i to jest gigant, z którego szynka wychodzi aż za duża. Niestety połakomiłam się i teraz mam za swoje.
Szynkowar, który otrzymałam do testów jest idealny, jest na 1,5 kg mięsa.

Postanowiłam zmieścić w nim kawał 1,5 kg mięsa i musieliśmy się z mężem nieco natrudzić, aby szynkowar zamknąć.

Podoba mi się jego kształt i to, że jest stosunkowo niski, przez co mieści się w garnkach, które posiadałam wcześniej, jeszcze przed tym jak specjalnie dokupiłam kolejny wysoki, aby poprzedni się w nim mieścił.

Szynka przygotowuje się na prawdę ekspresowo. Bo 1,5 h to na prawdę krótki czas parzenia szynki.
Do szynkowaru dołączony jest termometr, na którym są temperatury do jakich powinny dochodzić poszczególne rodzaje mięs, co jest bardzo przydatne.

Do rzeczy!

Potrzebujemy:

Postanowiłam przygotować roladę i miałam do dyspozycji 1,5 kg łopatkę wieprzową w kawałku i przyprawę Natura Smak John.
Mięso rozcięłam na długi płat i lekko stłukłam go tłuczkiem do kotletów, aby jego struktura stała się bardziej klejąca.
Następnie mięso posypałam przyprawą Natura Smak John, zwinęłam w rulon i odstawiłam szczelnie zapakowane do lodówki na 24 h.
Po tym czasie włożyłam roladę do szynkowaru, zamknęłam pokrywę i włożyłam do garnka z zimną wodą.
Wędlina parzyła się około 1,5 h na wolnym ogniu.
Po osiągnięciu odpowiedniej temperatury szynkowar wyjmujemy z wody i odstawiamy do ostygnięcia, następnie chowamy do lodówki na około 5 godzin, po tym czasie wędlina sama wyskoczy nam z szynkowaru. :)


Tak wyglądała szynka po ostudzeniu, jeszcze w szynkowarze.


Wędlina w całej okazałości.


Wędlina świetnie się kroi i nie rozpada.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger