sobota, czerwca 20, 2015

Duszony szpinak po indyjsku


Składniki:
ok 100g szpinaku
1 średnia cebula
4 ząbki czosnku
ok 4cm świeżego korzenia imbiru
1 średni pomidor
1/2 łyżeczki kurkumy
1/4 szklanki wody
olej kokosowy to smażenia


Metoda:
Szpinak obmyć zimną wodą, zalać w garnku gorącą wodą i zblanszować. Przełożyć do blendera i zmiażdżyć wg uznania (ja osobiście lubię większe kawałki). Pomidora oskórować, pokroić w drobną kostkę. Czosnek i imbir zetrzeć na najmniejszych oczkach tarki. Powinna wyjść ok 1 łyżeczka pasty czosnkowej i jedna łyżeczka imbirowej. Na patelni rozgrzać niewielką ilość oleju kokosowego, wrzuć cebulę i smażyć, aż się zeszkli. Dodać pastę czosnkową i imbirową. Smażyć około 1 minuty. Następnie dodać pomidora i przesmażyć około 2 minuty, dosypać kurkumy i przesmażyć wszystko przez minutę. Wrzucić szpinak, dobrze wymieszać i poddusić około 5 minut.



Można podawać jako samodzielne jarskie danie, z rybą lub z mięsem.

1 komentarz:

  1. Super danie! Wciąż szukałem jakiegoś pomysłu na szpinak i wreszcie znalazłem. Moja żona pokochała mnie na nowo za to danie :)

    OdpowiedzUsuń

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger