wtorek, sierpnia 25, 2015

Sałatka z kurczakiem w migdałach

Miałam  smaka na sałatkę. Chodziła za mną od kilku dni. Cóż począć takiej sytuacji? Należy takową niezwłocznie zrobić.
Wymyśliłam, że mięso ma mieć niebanalny smak, co udało sie uzyskać poprzez marynowanie i później smażenie w mielonych migdałach. Warto, na prawdę warto :)



Potrzebujemy:
  • pół piersi z kurczaka
  • pół łyżeczki słodkiej, mielonej papryki
  • szczypta soli 
  • szczypta chilli
  • 2 lyzki oleju rzepakowego plus olej do smażenia, ja użyłam oleju rzepakowego Rapso
  • mielone migdały, ja użyłam mielonych migdałów BackMit
Ponadto: 
  • 1/4 główki sałaty lodowej
  • pół pomidora malinowego 
  • 1/4 czerwonej papryki 
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego 
  • 1 ząbek czosnku
  • szczypta ulubionych ziół do sałatek 
  • odrobina kremu balsamicznego
Pierś z kurczaka kroimy w paski i marynujemy w słodkiej  papryce, soli, papryce chilli i oleju rzepakowym. Odstawiamy do lodowki na 24 h.
Po tym czasie obtaczamy w mielonych migdałach i smażymy na rozgrzanym oleju rzepakowym.
Wyjmujemy z oleju i odsączamy na ręczniku papierowym.

Sałatę kroimy w paski, pomidora w mniejsze kawałki, a paprykę w drobną kostkę. Na dnie naczynia układamy sałatę, na nią  pomidora z papryką. Na sam wierzch kładziemy kawałki  kurczaka. Ja je pokroiłam w jeszcze mniejsze kawałki. 
Z jogurtu, ziół i przeciśniętego przez praskę czosnku robimy sos i polewamy nim sałatkę, następnie robimy zygzak z kremu balsamicznego.


1 komentarz:

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger