środa, sierpnia 26, 2015

Chleb jabłkowo orzechowy

Wyobrażacie sobie, że mialam dziś takiego linia, że nie miałam ochoty pójść do sklepu po chleb?
Pomyślałam sobie, a co mi tam, gorąco nie jest, to upiekę. Miałam w zamyśle jakiś prosty chleb na drożdżach.. No to zrobiłam, prosty ale bez drożdży. Za to z jabłkami i bakaliami. Coś wspaniałego :)





Potrzebujemy:

  • 750g jabłek (waga po obraniu)
  • 15g cukru
  • 200 g rodzynek, ja użyła rodzynek Kresto
  • 150 g mąki orkiszowej
  • 350 g mąki pszennej
  • 1 łyżka karobu lub kakao
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1.5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 200 g orzechów włoskich, ja użyłam rodzynek Kresto 
Jabłka obieramy i ścieramy na tarce. Wszystkie suche składniki mieszamy ze sobą i dodajemy do nich starte jabłka. Wszystko dokladnie mieszamy i przykładamy do formy wysmarowanej  masłem o wymiarach około 30x12x10. Ja swój  chleb piekłam w kwadratowej blaszce, wydaje mi się  jednak, że lepiej będzie  w keksówce. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180°C przez 60 minut. Po wyjeciu z piekarnika chleb musi pozostac w formie jeszcze przez 15 minut, następnie wyjmujemy z formy i kładziemy na kratce. Chleb mozna kroić dopiero po całkowitym wystygnięciu.

2 komentarze:

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger