wtorek, lutego 21, 2017

Spaghetti bolognese

Sos boloński to klasyk i chociaż mój nieco się różni zapewne od oryginału, to muszę przyznać, że nam on bardzo smakuje, w tej mojej wersji. Sok z pomidorów Smaki Victorii od Victoria Cymes nadaje mu pysznego pomidorowego smaku owoców skąpanych w letnim słońcu. To to, co lubię najbardziej, smak letnich pomidorów.. ach.. rozmarzyłam się.


Potrzebujemy:

  • opakowanie makaronu spaghetti 400 g 
  • 500 g mielonej łopatki wieprzowej
  • 1 butelka Soku z pomidorów Smaki Victorii od Victoria Cymes
  • 1 duża marchew lub 2 mniejsze
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 łyżki oleju
  • 1 łyżeczka pasty chilli
  • 1/2 łyżeczki suszonego oregano
  • sól, pieprz
Cebulę kroimy w kostkę. Na patelni rozgrzewamy olej i wrzucamy na nią pokrojoną cebulę. Chwilę smażymy, po czym dodajemy rozgnieciony ząbek czosnku i utartą na dużych oczkach marchewkę. Po około 2 minutach dodajemy mięso mielone i dusimy, najlepiej z odrobiną wody. Po 10 minutach dodajemy przyprawy, a kiedy mięso już nam dojdzie dodajemy sok z pomidorów i dusimy do momentu, aż sos nieco odparuje i zrobi się bardziej gęsty.

Makaron gotujemy wg wskazówek producenta, odcedzamy i mieszamy z sosem. Podajemy od razu, ja porcje makaronu oprószyłam miksem podprażonych ziaren.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger