środa, sierpnia 30, 2017

Bitki w sosie cebulowo pomidorowym

To danie jest na prawdę niezwykłe - kilka prostych składników i stosunkowo mało czasu na wykonanie dadzą nam obiad na co najmniej 2 dni. Oszczędność czasu i energii, a to bardzo lubimy, bo wakacyjnego czasu już niewiele pozostało, niestety. 

Właściwie do przygotowania bitek zostałam zainspirowana wegetariańską wersją tego dania i postanowiłam odtworzyć ją w wersji mięsnej. Taki paradoks, zwykle bywa na odwrót. 


Potrzebujemy:


Schab kroimy na cienkie plastry i dodatkowo rozbijamy je jak na kotlety. Każdy płat mięsa oprószamy solą i pieprzem i odstawiamy na około 1 h do lodówki.

Cebulę obieramy i kroimy na cienkie plastry. Ja użyłam mandoliny, która pozwoliła mi uzyskać na prawdę cienkie plastry - co bardzo lubię.

Plastry schabu obtaczamy w mące pszennej, nadmiar mąki strzepujemy.

Rozgrzewamy mocno patelnię wraz z odrobiną oliwy z oliwek i układamy na niej plastry schabu. Nie spieszcie się - obsmażajcie na dużej patelni po 3 plastry, tak żeby na prawdę się smażyły, a nie zaczęły gotować we własnym sosie. :) Każdy plaster musi być rumiany z obydwu stron.

Kiedy nasz schab jest już usmażony. Na nową patelnię nalewamy ponownie odrobinę oliwy i smażymy na niej cebulę z odrobiną soli i łyżeczką cukru. Kiedy cebula nam się podsmaży wykładamy na nią cały schab. Całość zalewamy wywarem z warzyw. i dusimy około 10 - 15 minut pod przykryciem. Na koniec dodajemy sos pomidorowy z warzywami i dusimy jeszcze około 5 minut. Całość powinna być gęsta i na prawdę przepyszna! :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger