poniedziałek, stycznia 15, 2018

Love vegan. Gotowy jadłospis na 21 dni.


Książka z wegańskimi przepisami dla każdego!


Niedawno w moje ręce trafiła książka o weganizmie. Książka napisana przez biegaczy ultra i wegan, poparta rekomendacją dietetyka. "Love vegan. Gotowy jadłospis na 21 dni" napisany przez Hannę Stolińską - Fiedorowicz, Violettę, Domaradzką i Roberta Zakrzewskiego. Książka ta została wydana przez Wydawnictwo Agora.

co to jest weganizm

Jest to pierwsza pozycja jaką trzymam w ręku, która nie tylko pokazuje jak może wyglądać dieta roślinna, ale także w bardzo przystępny sposób namawia nas do ćwiczeń fizycznych. Dieta to nie wszystko co możesz zrobić dla swojego ciała! :)

Wegetarianizm, a weganizm


Wegetarianizm różni się od weganizmu tym, że oprócz tego, że wegetarianie nie jedzą mięsa, to weganie dodatkowo nie jedzą produktów odzwierzęcych. Czyli weganie dodatkowo nie spożywają jaj, mleka i pochodnych.

Czy weganizm jest zdrowy?


Dietetyk Hanna Stolińska - Fiedorowicz, współautorka, sama nie je mięsa od 17 lat, ale jest przekonana, że każda dieta może być dobra, pod warunkiem, że człowiek ją stosujący czuje się wtedy dobrze, jest pełen energii do życia. W swojej pracy stara się, aby zmniejszać ryzyko chorób układu krążenia, oraz wciąż stara się uświadamiać konsumentów co jest dla nich dobre, a co nie.

Weganizm jadłospis


Z książki dowiemy się jak prowadzić zbilansowaną dietę, gdzie niczego nam nie zabraknie - mimo niejedzenia mięsa i produktów odzwierzęcych. To bardzo ważne kwestie, ponieważ często niedoświadczeni weganie bardzo szybko kończą swoją przygodę z weganizmem z licznymi niedoborami i wycieńczeniem organizmu. Dobrze dobrana dieta wegańska nie zrobi nikomu krzywdy.

Ja, mimo iż weganką nie jestem, ani wegetarianką, diety te bardzo mnie interesują i chętnie przygotowuję wegańskie, czy choćby wegetariańskie dania dla mnie i mojej rodziny. 

Kilka przepisów z książki wykorzystałam i przyznam, że są znakomite. 

Polecam przede wszystkim osobom, które chcą zmienić swoje nawyki żywieniowe, zacząć się zdrowiej odżywiać, a przede wszystkim zacząć odżywiać w zbilansowany sposób.

2 komentarze:

  1. Uuu, zaciekawiła mnie ta książka. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mimo, że nie jestem weganem, chętnie bym taką książkę zakupiła wujkowi mojego chłopaka, który nim jest :)

    http://luxwell99.blogspot.com/2018/01/punktacja-na-aplikacji-rossmann.html

    OdpowiedzUsuń

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger