poniedziałek, maja 14, 2018

Orzechowe ciasteczka z konfiturą kokosową

Te  kruche ciasteczka w połowie są dziełem 4 letniego dziecka. :) Oskarek, mój Synek, dzielnie mielił orzechy, aby mama zrobiła coś orzechowego. Ręczna maszynka do orzechów zrobiła furorę. Znalazłam ją jakiś czas temu na targu staroci i tym samym - zyskała nowe życie. Hurra, jednak targ staroci może przynieść tyle szczęścia, nawet dziecku! :)

Obłędnie kruche orzechowe ciasteczka z konfiturą kokosową to poezja! Kruche ciasto z dodatkiem orzechów to super sprawa.

Ja jestem zakochana w konfiturze z kokosa, którą zamawiam ze sklepu Kuchnie Świata. To moja kulinarna miłość. Jest przepyszna w smaku, kremowa i najchętniej dodawałabym ją do wszystkiego. Jeżeli jesteście fanami kokosa - bardzo polecam konfiturę z kokosa, jest wspaniała! :)

kruche orzechowe ciasteczka

konfitura z kokosa

Potrzebujemy:
Ciasto:
  • 240 g mąki pszennej
  • 150 g zmielonych orzechów (u mnie pekany i fistaszki)
  • 140 g cukru pudru
  • 240 g zimnego masła
Nadzienie:
ciasteczka z konfiturą


Z podanych składników zagniatamy kruche orzechowe ciasto. Robimy to bardzo szybko, aby nie ocieplić zbytnio składników.

Gotowe ciasto na karnawałowe ciasteczka wkładamy do lodówki na minimum 30 minut, aby mogło się schłodzić.

Po chłodzeniu wyjmujemy po porcji ciasta kruchego z orzechami i obficie podsypując blat wałkujemy ciasto i wycinamy szklanką krążki. Z połowy krążków wycinamy kieliszkiem dziurkę, przez którą widoczna będzie nasza konfitura. 

Orzechowe ciasteczka są niezwykle delikatne, trzeba obchodzić się z nimi jak z przysłowiowym "jajkiem" ;) 

Przekładamy nasze orzechowe ciastka na blachy wyłożone papierem do pieczenia. Pieczemy po 12 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni C.

Po upieczeniu zostawiamy je na blaszkach do momentu wystudzenia się, ponieważ ciepłe będą się rozpadać i to nie jest oznaka niedopieczenia. :)

Wystudzone ciasteczka przekładamy konfiturą kokosową i posypujemy cukrem pudrem.

ciasteczka z kokosem

ciasteczka przekładane


4 komentarze:

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger