wtorek, marca 26, 2019

Ciasto z serków z bitą śmietaną




Szybkie ciasto na niedzielę do kawy




Pyszne, pełne pęcherzyków powietrza ciasto z serków homogenizowanych to moja propozycja na ciasto na niedzielę. Ciasto z bitą śmietaną przygotujecie bardzo szybko. Właściwie ciasto z serków z bitą śmietaną wymieszacie łyżką, jedynie śmietana wymaga użycia miksera, choć niekoniecznie, możecie ubić ją ręcznie, także można uznać je za ciasto bez użycia miksera!


pyszne ciasto na niedzielę

To pyszne ciasto cytrynowe doskonale sprawdzi się przy rodzinnych spotkaniach i nie tylko. Prezentuje się wyśmienicie. Ja dodatkowo posypałam je białą czekoladą w proszku, która docelowo przeznaczona jest do przyrządzenia z niej gorącej czekolady. Nawiasem mówiąc ta biała czekolada malinowa jest znakomita!

ciasto z serków

Szybkie ciasto na niedzielę wielokrotnie uratowało mi spotkanie! Czymże jest wypita kawa bez czegoś słodkiego? No właśnie.. Dlatego podam Wam jeszcze kilka innych szybkich propozycji na słodkości z mojego bloga:



ciasto z bitą śmietanąszybkie ciasto


Pyszne ciasto na niedzielę - przepis


Potrzebujemy:
Ciasto:
  • 400 g serka homogenizowanego waniliowego
  • 4 jaja
  • 200 g masła
  • 450 g mąki pszennej
  • 180 ml syropu klonowego, u mnie syrop klonowy Amus
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki sody
  • 1 łyżeczka ekstraktu cytrynowego, u mnie ekstrakt cytrynowy Amus
Przełożenie:
Bita śmietana:
  • 330 ml śmietanki 30%
  • 2 łyżki cukru pudru
W jednej misce mieszamy serki homogenizowane, jaja, roztopione masło, syrop klonowy oraz ekstrakt cytrynowy. W drugiej misce mieszamy mąkę z sodą i proszkiem do pieczenia. 

Szybko łączymy zawartości obydwu misek i ciasto przekładamy na dużą standardową blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Ciasto z serków homogenizowanych pieczemy przez 50 minut w temperaturze 180 stopni.

Po upieczeniu studzimy, następnie kroimy na 2 blaty i smarujemy konfiturą, składamy.

Śmietankę ubijamy z cukrem pudrem na sztywno. Ubitą śmietanę rozsmarowujemy na cieście i posypujemy cukrem pudrem lub tak jak ja białą czekoladą z malinami.

1 komentarz:

  1. wypróbuję w następny weekend u rodziców :)
    Ja robiłam w niedzielę sernik na 18% śmietanie, bomba kaloryczna ale było pyyyysznie :)
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger