środa, marca 27, 2019

Kurczak z grilla



Obiad z kurczakiem


Dania z kurczaka smakują praktycznie wszystkim. Drób jest bardzo smacznym mięsem, nietłustym o delikatnym smaku, nie wymaga on specjalnych zdolności kulinarnych, żeby przygotować z niego smaczny obiad. U nas potrawy z kurczaka pojawiają się naprawdę często i jak do tej pory nam się nie znudził, bo przygotowuję go na wiele sposobów.

Przepis na kurczaka:


obiad z kurczaka

Wiecie jaki jest mój ulubiony sposób na kurczaka? A właściwie ulubiony i najszybszy!

Kurczak z grilla to 10 minut roboty zaraz przed jedzeniem! Wcześniej przygotowuję mięso. Odkrawam je od kości, marynuję i chwilę przed podaniem grilluję.

sałatka do grilla

Moja marynata do kurczaka:

  • sos teriyaki - 3 łyżki
  • słodka papryka w proszku - 1/2 łyżeczki
  • ostra papryka w proszku - 1/3 łyżeczki
  • majeranek - 1/2 łyżeczki
  • sól, pieprz
  • 1 ząbek czosnku
Czosnek przeciskam przez praskę, a następnie rozcieram z przyprawami i łączę z sosem teriyaki. W tak przygotowanej marynacie maczam mięso z 2 udek z kurczaka przez minimum 30 minut. Wcześniej mięso odkrawam od kości.

Moja marynata, za sprawą sosu teriyaki jest lekko słodka, dlatego kurczak może wydawać się na pierwszy rzut oka spalony, ale zaręczam że tak nie jest. 

Mięso z uda kurczaka jest soczyste, ja zostawiam na nim dodatkowo skórę, ale żeby było bardziej dietetycznie, możecie skórę po prostu usunąć. W końcu grill elektryczny pozwala nam na przygotowanie bardziej odchudzonych posiłków.



dania z kurczaka

Grill rozgrzewamy, ja używam niezawodnego opiekacza firmy Dezal, który posiada dwie diody, jedna - zielona - oznacza, że urządzenie jest włączone, a czerwona, że urządzenie się nagrzewa. Nagrzewanie opiekacza Dezal trwa tylko 6 minut! Po tym czasie otwieram go, wkładam mięso, przykrywam i po 10 minutach moje mięso jest już gotowe do zjedzenia.  

przepis na kurczaka

Opiekacz DEZAL Befsztyk - Gofry dostępny jest tutaj. Ja jestem z niego niesamowicie zadowolona, dlatego Wam go polecam. Dania z grilla to od czasu kiedy go nabyłam - codzienność, taka bardzo smaczna codzienność, która chyba nigdy nam się nie znudzi. Zaczynając od śniadania, bo można w nim przygotować przepyszne panini, poprzez obiad i kończąc na kolacji. Te 1300 Wat jakie kryją się w tym niepozornym urządzeniu to wielka moc! Niedługo podam Wam kolejne przepisy z wykorzystaniem grilla elektrycznego. A tymczasem, życzę smacznego!

przepisy na grilla



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger