środa, maja 15, 2019

Focaccia z polędwiczką



Włoskie pieczywo




Focaccia to włoskie pieczywo podawane jako przystawka przed daniem głównym. My bardzo lubimy ją jadać na zmianę z pizzą. Pizza to również włoskie danie, ale to bardziej traktowane jest jako danie główne. Focaccia z minimum składników świetnie smakuje z oliwą z oliwek. Odrywamy kawałek pieczywa i maczamy ją w oliwie - niebo! Focaccia z polędwiczką borową smakowała świetnie również z oliwą.

przepis na pizze

Ja zazwyczaj focaccie podaję z serem, bo uwielbiamy połączenie ciasta drożdżowego i żółtego sera.
Natomiast dzisiaj chciałam Wam przedstawić dodatek mięsny jakiego użyłam. Polędwiczka borowa to wędlina dojrzewająca suszona. Ja użyłam jej do przepisu jak już się całkiem wysuszyła i powiem Wam, że taka smakowała mi najbardziej. Cudowny zapach grzybów, lekki posmak pikantnej papryczki, którą przełamuje słodycz miodu i aromat ziół. 
Pokrojona w cieniutkie plasterki stała się wybornym chipsem na mojej przystawce.

Inne pomysły na przystawki:






polędwiczkafokaczja


Focaccia z polędwiczką - składniki:


Ciasto:
  • 10 g świeżych drożdży
  • 150 ml ciepłej wody
  • 250 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka soli

Dodatki:
  • polędwiczka borowa Bastion Smaku pokrojona w cienkie plastry
  • ser z niebieską pleśnią pokrojony w kawałeczki
  • ananas pokrojony w kawałeczki
  • ser żółty starty na tarce
  • pomidorki koktajlowe w całości


przystawka przed daniem głównym


Focaccia z polędwiczką - wykonanie:


Drożdże rozpuszczamy w ciepłej wodzie i dodajemy je do maki wymieszanej z solą.
Zagniatamy drożdżowe ciasto i odstawiamy je do podwojenia objętości.

Po czasie wyrastania dzielimy ciasto na 3 części i każdą z nich rozciągamy w zgrabny okrąg pomagając sobie oliwą, nie mąką.

Na ciasto nakładamy nasze składniki i odstawiamy na 15 minut do napuszenia. 

Pieczemy w piekarniku przez 10 minut w 220 stopniach C.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger