środa, kwietnia 22, 2020

Zapiekanka makaronowa na podstawie sałatki gyros

salatka gyros


Pomysł na obiad - zapiekanka z makaronem


Co na obiad?


Nie jest to ani danie jednogarnkowe, ani super szybki obiad, ale warto poświęcić mu chwilę czasu i przyrządzić. 
Postanowiłam zainspirować się sałatką gyros, ponieważ bardzo ją lubimy, z resztą jak większość Polaków. To chyba druga w kolejności ulubiona sałatka narodowa. Pierwsza to oczywiście sałatka jarzynowa. Kiedy najczęściej przyrządzacie sałatkę jarzynową? Ja po gotowaniu rosołu. To mój ulubiony sposób na to jak wykorzystać warzywa z rosołu.

Sałatki gyros w każdym domu, na każdą ważną okazję


Dokładnie tak jest. Salatka gyros to zaraz obok sałatki jarzynowej obowiązkowy punkt imprezy. Ja postanowiłam, że zrobimy coś innego, ale wciąż o smaku gyrosa. Kurczak zamarynowany w przyprawie gyros smakuje znakomicie. To wspaniała mieszanka przypraw, która sprawdza się zawsze!

pomysly na obiad


Obiady domowe


Z kilku podstawowych składników możesz wyczarować coś obłędnie pysznego na obiad! Podstawą w moim daniu będzie makaron penne, który jest doskonałą bazą do wszelakich zapiekanek oraz sałatek. Dołożymy szybko przyrządzonego kurczaka, warzywa konserwowe, choć możesz równie dobrze użyć na przykład świeżej papryki, ser, łatwy sos i gotowe.

Pomysły na obiady. Przepisy 



Pyszna zapiekanka inspirowana sałątka gyros.


Zapiekanka makaronowa na podstawie sałatki gyros - składniki:


  • 500 g piersi z kurczaka
  • makaron penne 500 g
  • 3 łyżki przyprawy do gyrosa
  • 2 łyżki oleju
  • 1/2 słoika papryki konserwowej
  • 4 ogórki konserwowe
  • 1 czerwona cebula
  • 200 g sera żółtego
  • 3 łyżki majonezu
  • 3 łyżki jogurtu greckiego
  • 3 łyżki ketchupu
  • 1/2 łyżeczki suszonego oregano
  • 1/2 łyżeczki czosnku niedźwiedziego
  • sól, pieprz
  • szczypiorek, natka pietruszki

Zapiekanka makaronowa na podstawie sałatki gyros - przygotowanie:


  1. Pierś z kurczaka kroimy, obtaczamy w przyprawie do gyrosa, oprószamy solą i pieprzem. Smażymy na oliwie.
  2. Ogórki, paprykę i cebulę drobno siekamy.
  3. Makaron gotujemy al dente. Ser ścieramy na tarce.
  4. W miseczce mieszamy majonez, jogurt i ketchup.
  5. Wszystko razem mieszamy w naczyniu do zapiekania, doprawiamy ziołami. Cześć sera zostawiamy na wierzch zapiekanki.
  6. Pieczemy w piekarniku 20 minut w 200 stopniach pod przykryciem, kolejne 10 minut w 220 bez przykrycia.

1 komentarz:

  1. Smakują mi takie zapiekanki. Przesyłam przepis do żony, na pewno się zdecyduje przygotować. Albo i ja to zrobię, zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger