poniedziałek, maja 11, 2015

Kostka Kubusia. Ciasto bez pieczenia

Ciasta bez pieczenia to zbawienie podczas upałów. Tak myślę.
Są okazje, na które ciasto wypada zrobić, a buchający gorącym powietrzem piekarnik uznawany jest za wroga numer 1. Ja to rozumiem, dlatego niebawem pojawi się seria deserów bez użycia piekarnika.
Kostka Kubusia jest orzeźwiająca i jeśli jesteś okrutnym łasuchem, dodaj więcej cukru :)
Użyłam standardowej blaszki prostokątnej do wypieku ciast, jednak można użyć nieco mniejszej wtedy warstwy będą wyższe i nawet będą się wtedy lepiej prezentowały.

Potrzebujemy:

Masa budyniowa:
  • 900 ml soku typu Kubuś (najlepiej oczywiście jeśli sami zrobicie taki sok np. z marchwi, banana i jabłka)
  • 120 g budyniu śmietankowego, ja użyłam budyniu od Przyprawy Premium, która w swojej ofercie ma duże torebki z dodatkami do ciast, dla osób które pieką przynajmniej raz w tygodniu sprawdzą się idealnie. Do sklepu traficie klikając TUTAJ
  • 3 łyżeczki cukru 
  • 100g masła
500 ml soku zagotowujemy, w reszcie rozpuszczamy budyń i cukier.
Gotujemy jak tradycyjny budyń na mleku.
Po ugotowaniu odstawiamy do całkowitego wystygnięcia. 
Po ostudzeniu budyniu miksujemy masło będące w temperaturze pokojowej, aby je nieco napowietrzyć.
Do masła po trochę dokładamy budyniu, aby nie powstawały grudki i całość się idealnie połączyła.

Ponadto potrzebujemy:
  • 4 opakowania herbatników po 100 g każde. Ja użyłam pełnoziarnistych
  • 330 ml śmietanki 30%
  • 3 łyżeczki cukru
  • płatki migdałów do posypania, ja użyłam bardzo drobnych od sweet_yarco do kupienia TUTAJ
Na spod blachy wyłożonej np. folią aluminiową kładziemy herbatniki, jeden obok drugiego. Na warstwę herbatników wykładamy masę budyniową i przykrywamy ją kolejną warstwą herbatników. 
Śmietankę ubijamy z cukrem na sztywno i wykładamy na warstwę herbatników. 
Wierzch posypujemy płatkami migdałów. 

ciasto bez pieczenia

Smacznego! :)

1 komentarz:

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger