wtorek, września 13, 2016

Medaliony z cukinii

Cukinia to takie cudowne warzywo, które możemy wykorzystać na wiele pysznych sposobów. Podaje się ją na słono jak i na słodko. Tym razem chciałabym Wam przedstawić mój pomysł na prosty ale niebanalny obiad, po "taniości" :)


Potrzebujemy:
  • 1 cukinię o jak najmniejszej średnicy
  • 300 g mięsa mielonego z karkówki
  • 1 jajko
  • szczypta ziół prowansalskich, ja użyłam Galeo
  • szczypta suszonego czosnku, ja użyłam Galeo
  • sól, pieprz
  • do obtoczenia: 2 jajka, mąka pszenna, bułka tarta
Cukinię obieramy i kroimy na plastry o grubości około 1 cm. Środek wycinamy okręgiem do wykrawania ciastek.
Mięso doprawiamy ziołami, czosnkiem, solą i pieprzem, dodajemy 1 jajko i mieszamy.
Dziurki w plastrach cukinii wypełniamy mięsem, dobrze dociskając, aby całość była należycie wypełniona.

Obtaczamy kolejno w mące, jajku i bułce tartej. Smażymy na rumiano.

2 komentarze:

  1. Świetny pomysł na fajne danie. Wypróbuje coś nowego, bo cierpię teraz na nadmiar cukinii.

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajny pomysł na cukinię

    OdpowiedzUsuń

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger