piątek, lutego 17, 2017

Grillowana wątróbka z karmelizowaną cebulką i jabłkiem

Nie wiem jak Wy, ale ja podroby na prawdę bardzo lubię, a wątróbkę w szczególności. Wątróbka ta kojarzy mi się z dzieciństwem, kiedy Tata robił nam ogromną patelnię po brzegi wypchaną wątróbką i cebulką. Każdy z nas się zajadał i mi zostało tak do dziś. Nieco przepis taty zmodyfikowałam, a także zmieniłam sposób podania. Dodałam jabłka, Suszone jabłka bez skórki od Amkez, które nadały całości wraz z karmelizowaną cebulką przepyszną słodką nutę.


Potrzebujemy:

Wątróbki lekko podlewamy wodą i dusimy, aż się zetną. Doprawiamy i odstawiamy.
Cebule kroimy w talarki i karmelizujemy na oleju z dodatkiem cukru, pod przykryciem. Często mieszamy. Talarki rozpadną się na krążki.
Cebulę zdejmujemy z patelni i układamy na niej plasterki suszonego jabłka, podlewamy delikatnie wodą i podgrzewamy aż zmiękną.
Bagietkę kroimy pod skosem i rumienimy na patelni muśniętej olejem.
Wątróbki grillujemy chwilę na patelni z obydwu stron.
Na grzankach z bagietki układamy po dwa plasterki jabłka, na to odrobina karmelizowanej cebulki, a na górę układamy wątróbkę. Całość posypujemy świeżo mielonym pieprzem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger