czwartek, stycznia 11, 2018

California roll z wędzonym pstrągiem



Jak zrobić sushi?


Jestem wielbicielką sushi. Zwykle ryż przygotowuję dzień wcześniej, a reszta składników musi być po prostu na maksa świeża. To kwintesencja dobrego sushi. 
Tym razem rolki w wersji odwróconej - ryż na wierzchu, nori w środku. Nie bójcie się eksperymentować, bo sushi domowe nie jest trudne. W zasadzie, jeżeli macie opanowane najprostsze rolki - to california roll nie będzie dla Was wyzwaniem. Po prostu ją zrobicie bez większych kombinacji.

California roll z wędzonym pstrągiem wyszła genialna, to na pewno najlepsza alternatywa dla tych, którzy nie przepadają za surowymi rybami.

california roll

Przepis na sushi


Ryż do sushi:

  • 500 g ryżu do sushi, ja użyłam Calrose Seijou od Kuchnie Świata
  • woda

Zaprawa do ryżu:

  • 1 łyżka cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 5 łyżek octu ryżowego, ja użyłam Mirin Fumi Marukin od Kuchnie Świata
Zwijanie rolek:
  • glony, ja użyłam Nori Silver od Kuchnie Świata
  • chrzan wasabi od Kuchnie Świata
  • 2 filety z wędzonego pstrąga
  • gotowana tykwa od Kuchnie Świata
  • 4 liście czerwonej kapusty pekińskiej
  • sezam
Przydatne narzędzia:
przepis na sushi


Jak ugotować ryż do sushi?


Najpierw odmierzam miarką ile tego ryżu mam objętościowo. Pozwoli mi to wlać do gotowania tyle wody, ile ryż będzie w stanie wchłonąć, nie rozgotowując się.

Ryż przepłukuję kilka razy, aż woda stanie się niemal przezroczysta. Następnie zalewam go wodą i odstawiam na 10 minut, aby się lekko namoczył.

Po tym czasie odcedzam ryż na sicie. Wrzucam do garnka i zalewam wodą w proporcji 1 cz. ryżu : 1,2 cz. wody.

Wstawiam na palnik na najwyższą moc. Kiedy zacznie się gotować, zmniejszam moc na minimum i gotuję do momentu, aż ryż widocznie wchłonie całą wodę. Wyłączam źródło ciepła i odstawiam pod przykryciem na 10 minut. Ważne, aby ryż był zakryty.

W międzyczasie przygotowuję zaprawę do ryżu. W rondelku na niewielkim płomieniu rozpuszczam cukier i sól w occie ryżowym.

Po 10 minutach odpoczynku dla ryżu, zaprawiam go przygotowaną mieszaniną. Mieszam delikatnie, aby nie połamać ziaren, Najlepiej drewnianą łopatką. Ryż odstawiamy do całkowitego ostygnięcia. Ja tak jak wspominałam wcześniej - przygotowuję go dzień wcześniej.

Przygotowanie składników do zwijania rolek przyspieszy proces. Dlatego też siekamy kapustę w cienkie paseczki, z pstrąga pozbywamy się ewentualnych ości.

Nadszedł czas zwijania rolek.

Przygotowujemy sobie kawałek folii, który będzie nieco większy od nori. Kładziemy go na macie bambusowej.

Na początku postępujemy jak przy standardowych rolkach. Na błyszczącą stronę nori wykładamy cienką warstwę ryżu, wspomagając się niewielką ilością wody, którą zwilżamy lekko dłonie. Woda sprawi, że ryż nie będzie kleił się do rąk. Należy jednak nie popadać w przesadę i nie zmoczyć nori, bo stanie się gumiaste.

Pokryte nori odwracamy stroną z ryżem do folii. Na nori nakładamy składniki, które będą w środku rolki. Ja smaruję cienki i delikatny pasek chrzanem wasabi. Później nakładam pstrąga, tykwę i czerwoną kapustę.

Zwijam pomagając sobie matą bambusową.

Gotową rolkę kroimy bardzo ostrym nożem, najpierw na pół, później na części. Gotowe sushi posypujemy sezamem.

Smacznego!

jak ugotować ryż do sushi

1 komentarz:

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger