piątek, stycznia 12, 2018

Pudding chlebowy - idealny na śniadanie!

Co zrobić z chleba tostowego?


Chleb tostowy to pieczywo nie cieszące się dobrą sławą, ale uwierzcie wcale nie jest taki zły, no poza tym, że w większości przypadków jest to zupełnie białe pieczywo, ale wybór należy do Was, na rynku są dostępne jego różne wersje:

  • chleb tostowy pszenny
  • chleb tostowy pełnoziarnisty
  • chleb tostowy maślany
  • chleb tostowy z ziarnami

Pudding chlebowy - idealny na śniadanie


Z wierzchu chrupiący, wewnątrz niebiańsko kremowy i aksamitny. To pyszna propozycja na słodkie śniadanie. Jego przygotowanie zajmie Wam niecałą godzinkę. warto czasami obudzić się przed resztą domowników i ich miło zaskoczyć. :)

Pudding chlebowy to kolokwialnie rzecz ujmując zapieczony chleb tostowy z jajkiem, albo chleb tostowy zapiekany w piekarniku, jak kto woli. :)

chleb tostowy zapiekany w piekarniku

Składniki potrzebne do przygotowania puddigu chlebowego:


  • 12 kromek pieczywa tostowego
  • 3 jaja
  • 400 ml mleka
  • 100 ml syropu z agawy, bądź innego płynnego słodziwa
  • ulubiona konfitura
chleb tostowy

Bardzo lubimy puddingi chlebowe, ale dostać u nas w domu czerstwy chleb to prawie niemożliwe. Dlatego ja do przygotowania pieczywa używam tostera. Skoro już przy nim jesteśmy to powiem Wam jaki mam w nowym domu. Otóż, przeprowadzka, "nowe życie", postawiłam więc na nowe. Nowy biały toster, pyszne śniadania, zupełnie inna jakość. Kto uwielbia tosty na śniadanie, na pewno się ze mną zgodzi, że wnoszą one dużo więcej smaku w nasze poranne posiłki. Są przede wszystkim ciepłe, co bardzo lubią nasze brzuchy oraz chrupiące. Chrupanie kojarzy się każdemu niezwykle miło.

toster russel hobbs

Toster w nawiązaniu do całego klimatu jaki chcę osiągnąć w domu - jest biały z czarnym kwiatowym motywem. Pochodzi z kolekcji Legacy producenta małych artykułów gospodarstwa domowego - Russel Hobbs.

toster russel

odmrażanie pieczywa

toster do hot dogów

Toster ten posiada wszystkie opcje o jakich marzyłam. Posiada możliwość stopniowania intensywności opiekania pieczywa. W zależności od upodobań możemy zwiększyć stopień zarumienienia lub go zmniejszyć. Bardzo ważna jest dla mnie również możliwość opiekania zamrożonych kromek pieczywa oraz możliwość podgrzewania rogalików na specjalnym ruszcie. Przy opiekaniu rogalików ważne są również szerokości otworów na pieczywo, które są dość duże, przez co rogalik ma szansę ogrzać się w całości. I najważniejsze! Szufladka na okruchy, dzięki której w łatwy sposób mogę się ich pozbyć.

toster do croissantów

Bardzo ładnie komponuje się w zestawieniu z białymi meblami. 

czarno biały czajnik

Na tej samej długości blatu mam jeszcze czajnik z tej samej kolekcji. Jestem z niego bardzo zadowolona. Ma pojemność 1,7 litra, ale można w nim podgrzać nawet 1 filiżankę wody. Wewnątrz czajnika wbudowane są tak zwane strefy szybkiego gotowania. Często pozwala mi to przeżyć, bo bez kawy niestety nie funkcjonuję jak należy. :)

Z rzeczy ważnych - posiada filtr antywapienny, który nie przepuszcza żadnych niepożądanych gości, których nie chcecie mieć w swoich kubkach. :) W przypadku moich wcześniejszych czajników, był to "pic na wodę", tutaj po raz pierwszy mam do czynienia z godnym pochwały filtrem.

Przypadł mi do gustu również ze względu na styl w jakim został wykonany. 

Jeszcze chcę wspomnieć o dziubku czajnika Legacy Floral. Dziubek jest idealny, nic nie rozlewa się dookoła, woda leci tylko tam, gdzie chcemy. Mieliście kiedyś do czynienia z czajnikiem, który notorycznie rozlewa wodę dookoła? Nie dość, że grozi to oparzeniem to jeszcze jest strasznie irytujące. Teraz nie muszę tym zaprzątać sobie głowy, bo mam cudowny czajnik.

Wracając do puddingu..


Moje naczynie mieści na jedną warstwę 6 kromek pieczywa tostowego. 4 w całości, reszta po bokach przekrojona na połówki.

W tosterze opiekamy 12 kromek pieczywa.

Naczynie dokładnie smarujemy masłem. Następnie układamy pierwszą warstwę chleba.
Smarujemy ją ulubioną konfiturą. U mnie czekotruskawka, mniam! :)

Zakrywamy ją drugą warstwą pieczywa.

pudding z chleba tostowego

W naczyniu rozkłócamy jajka z mlekiem oraz syropem z agawy. Mieszaniną zalewamy nasz chleb i odstawiamy całość na około 15 minut, aby chleb nasiąkł płynnymi składnikami.

ceramiczne naczynie do zapiekania

Piec rozgrzewamy do 200 stopni C i pieczemy w nim nasz pudding przez 20-25 minut. Wierzch musi być wyraźnie zarumieniony i chrupiący.

biedronka chleb tostowy

Podajemy posypany cukrem pudrem. 
Smacznego!

słodkie śniadanie


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger