piątek, czerwca 14, 2019

Kurczak w sosie ze szpinakiem




Propozycja na smaczny obiad




Kurczak w sosie ze szpinakiem to propozycja na nietypowego kurczaka. Udka z kurczaka najczęściej przygotowuję z cebulką, solą i pieprzem, natomiast chcąc sprawdzić moją nową patelnię - postanowiłam zaszaleć!

udka z kurczaka

Do przygotowania tego dania możecie zastosować szpinak mrożony, szpinak świeży, szpinak baby też będzie bardzo dobry. Ja kocham świeży szpinak, mogę go jeść jak sałatę, bardzo mi smakuje. Tutaj użyłam szpinaku mrożonego, który mrożony był przeze mnie jeszcze w zeszłym sezonie. Zapasów już brak, ale na ogródku już widać, że w tym roku będzie trzeba kilka pomysłów na szpinak stworzyć.

pomidory suszone obiad

Kurczak w sosie w takiej ilości dla 4 osobowej rodziny wystarczy Wam na minimum dwa dni. To Duża porcja, którą łatwo i szybko przygotujesz nawet w upalne dni. Do tak dużych porcji obiadowych, idealnych w upalne dni, bo wtedy macie po prostu mniej gotowania, jest duża profesjonalna głęboka patelnia. Patelnię Ballarini możecie kupić w nowym sklepie internetowym z bardzo dużą obniżką ceny!

Sprawdźcie sklep zwilling.pl

Wpisując w zamówienie hasło GotujIMieszkajZwilling zyskacie dodatkowe 15% rabatu! Mega mega czad!

kurczak w sosie

Patelnia ma dwuwarstwowe aluminiowo stalowe dno, w którym kumuluje się ciepło i jest ono bardzo dobrze rozprowadzane po całej patelni. Nieprzywierająca powłoka pozwala na przygotowywanie potraw bez dodatku tłuszczu, więc jest o wiele bardziej zdrowo. Jestem zwolennikiem dodawania zdrowych tłuszczy tuż przed podaniem. Olej tłoczony na zimno dodatkowo podkręca smak potraw. 

Patelnia ma uchwyt, w którym znajduje się dziurka, dzięki temu powiesisz swoją ukochaną patelnię na haczyku - zupełnie jak w profesjonalnej kuchni. Ja skusiłam się na nią, ponieważ polecali ją szefowie kuchni, opłacało się im uwierzyć na słowo - jest genialna!

duża patelnia


Kurczak w sosie ze szpinakiem - składniki:


  • 5 udek i 5 pałek z kurczaka
  • 10 suszonych pomidorów
  • 200 g mrożonego szpinaku
  • 300 ml śmietanki 30%
  • sól, pieprz

Kurczak w sosie ze szpinakiem - przygotowanie:



Mięso myjemy i osuszamy papierowym ręcznikiem.
Na rozgrzaną patelnię wkładamy kawałki mięsa i obsmażamy je około 25 minut na wolnym ogniu, najlepiej pierwsze 5 minut bez pokrywki, następnie z pokrywką.

Po 25 minutach dodajemy szpinak i całość podsmażamy aż cała woda ze szpinaku wyparuje.

Kiedy woda odparuje dodajemy śmietankę, chwilę ją redukujemy, żeby uzyskać odpowiedniej gęstości sos. Doprawiamy solą i pieprzem. 

Na koniec dodajemy posiekane suszone pomidory.

Podajemy z młodymi ziemniakami - bajka!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger