środa, maja 27, 2015

Rozkoszna szynka z szynkowara.

Szynkowar Tradismak przedstawiałam Wam już TUTAJ, podczas przygotowywania rolady z łopatki wieprzowej.
Tym razem już dobrze wymierzyłam kawałek mięsa i wszystko z zamknięciem poszło ok :) nadal jestem za tym, że w tej formie szynka bardziej mi się podoba i wychodzi o wiele zgrabniejsza, niż w mojej starej "tubie".

Teraz na tapetę wzięłam kawałek szynki wieprzowej. To był piękny kawałek mięsa i zamarzyłam sobie, by taki pozostał. Nie ingerowałam w niego zanadto.
Do przyprawienia posłużyła mi Roszkoszna przyprawa :) Przyprawa ta zawiera dużo czosnku i pieprzu - czyli to co wędliny kochają najbardziej.

Mianowicie przyprawa zawiera: czosnek granulat, czosnek grys i dużo czarnego pieprzu. Możecie ją nabyć TUTAJ

Do przygotowania tej szynki nie użyłam dodatkowo soli, jednak ja sól bardzo w swojej diecie ograniczyłam i szynka ta wydaje mi się w tej kompozycji przypraw bardzo dobra. Jeśli jednak lubicie sobie dosolić, proponuję użyć 1/3 łyżeczki soli.

Potrzebujemy:
  • około 1,3 kg szynki wieprzowej
  • 4 łyżeczki przyprawy Natura Smak Rozkoszna
  • opcjonalnie 1/3 łyżeczki soli
Szynkę nacieramy przyprawą i wkładamy do szynkowara. Zamykamy go i całość umieszczamy w lodówce na mniej więcej 12-24 h.
Następnie parzymy szynkę Przez około 1,5 h, aż mięso osiągnie określoną temperaturę. Termometr dołączony do zestawu pozwoli Wam na łatwe określenie temperatur poszczególnych typów mięs. Zestaw takiego szynkowaru wraz z termometrem możecie nabyć TUTAJ.

Po procesie parzenia, szynkowar wyjmujemy z garnka z wodą gorącą i wkładamy do wody zimnej, następnie do lodówki. Szynka najlepiej się kroi po schłodzeniu. po około 6h.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger