niedziela, lutego 19, 2017

Zupa z zielonej soczewicy

Niedawno poczyniłam małe zakupy w sklepie http://bioindygo.pl i między innymi w moim koszyku znalazła się zielona soczewica. To właśnie z niej postanowiłam przygotować dla Was przepis na zupę, którą często przygotowywałyśmy razem z moją siostrą. Zupa jest wegetariańska, a właściwie nawet wegańska, bardzo prosta i sycąca. Tak jak już wcześniej wspomniałam, nabyłam ją w sklepie http://bioindygo.pl i co mi się w niej najbardziej podoba, to to, że jej ziarenka są malutkie i urocze :) W sklepie tym znajdziecie szereg innych produktów ze zdrową ekologiczną żywnością, myślę że każdy znajdzie dla siebie coś dobrego :)


Potrzebujemy:

  • 300 g zielonej soczewicy, u mnie ze sklepu Bioindygo
  • 2 litry wody
  • 2 marchewki
  • 3 cebule
  • 4 ząbki czosnku
  • 3 liście laurowe
  • 5 kulek ziela angielskiego
  • 1/2 łyżeczki suszonego rozmarynu
  • 1 łyżeczka suszonego majeranku
  • 1 łyżeczka suszonej natki pietruszki
  • sól, pieprz
Soczewicę zalewamy wodą i odstawiamy na 2 godziny, aby szybciej nam się ugotowała.
Po tym czasie odcedzamy ją na sicie i przesypujemy do garnka. Zalewamy 2 litrami wody, dodajemy wszystkie przyprawy i zagotowujemy.
Marchewki kroimy w talarki, cebulę w pióra, a czosnek drobno siekamy. Dodajemy do soczewicy. Gotujemy około 40 minut, aż soczewica będzie miękka. Doprawiamy solą i pieprzem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger