niedziela, lipca 16, 2017

Kapusta kiszona. Jak ukisić kapustę?

Otóż, kiszenie kapusty banalnie prosta czynność, którą możecie wykonać w domu, naprawdę w każdych warunkach.

W sklepach spotkać możemy jej dwie wersje, to znaczy wersja jest jedyna słuszna, ale możecie spotkać także taką oszukaną - ukwaszaną octem. Przyznam, że w domowych warunkach ciężko wpaść na tak bezsensowny pomysł jak ukwaszanie octem. Producentom jednak się to opłaca. Trudno. Ja napiszę Wam w jak prosty sposób możecie wykonać najzdrowszy probiotyk pod słońcem. ;)

Naczynia niezbędne do przygotowania kiszonej kapusty.

Potrzebujemy: 


..i najważniejsze:
  • kapusta, u mnie 2 główki
  • marchew, u mnie sztuk 6
  • sól - 6-8 łyżeczek
Półprodukty do kiszenia kapusty
Moja beczka, to beczka ceramiczna, która wpadła mi w oko przy okazji przeglądania asortymentu sklepu Garneczki. Jest po prostu przepiękna, w stylu retro, koloru brązowego, jeżeli mogę to tutaj teraz powiedzieć, to tak, znalazłam ideał! :) Ostatnio bardzo często zwracam uwagę na tego typu naczynia. Trudno mi obok nich przejść obojętnie. ;) Beczka ma 5 litrów pojemności i zmieściła prawie 2 główki kapusty i 6 marchewek. Do takiej ilości kapusty potrzebujemy około 6-8 łyżeczek soli.

Oczywiście na samym początku kapustę należy zszatkować. Bardzo pomocna jest tutaj taka szatkownica z szufladą (zobacz), która po prostu ułatwia nam takie czynności, ponieważ duża główka kapusty utrzymywana jest w tejże szufladce i nie musimy się martwić jak ją złapać, żeby nam nie wypadała z rąk. Bardzo polecam, szczególnie, jeżeli planujecie kisić większą ilość kapusty na zimę.

Marchew ścieram na zwykłej tarce z dużymi oczkami.

Ja osobiście lubię, kiedy składniki mam przygotowane w osobnych naczyniach, według mnie ułatwia to pracę. 
Prawda, że moje miski w grochy są urocze? :)

Kapusta w fazie odpoczynku i puszczania soków
Kapustę mieszamy w misce razem z solą i marchewką. Odstawiamy ją na około 30 minut, aż zacznie puszczać soki.

Po tym czasie zaczynamy wkładać ją do beczki dociskając do dna. Kapusta musi być dobrze ubita, nadmiar soku możecie wylewać przy pomocy chochli. 

Kapusta właśnie wjechała do ceramicznej beczki
Kapustą wypełniamy naczynie do koło 4 cm poniżej górnej krawędzi. Beczkę zakrywamy pokrywką i odstawiamy w nienasłonecznione miejsce. Po kilku dniach nasza kapusta będzie gotowa do zjedzenia na różne sposoby. 

3 komentarze:

  1. Ładna ta beczka do kiszenia kapusty, zamawiałaś może w sieci?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, już szukam Ci linka :)
      https://www.garneczki.pl/produkt/beczka-do-kiszenia-kapusty-i-ogorkow-ceramiczny-z-pokrywka-retro-brazowy-5-l,17756
      Reszta produktów jest również podlinkowana i wytłuszczona <3

      Usuń
    2. Cook and Love16 lipca 2017 15:25

      Dziękuję! Miłej niedzieli :)

      Usuń

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger