poniedziałek, października 15, 2018

Karkówka duszona w cebuli


Co zrobić z karczku na obiad?


Jak przyrządzić karkówkę na obiad?


Przepis na pyszną karkówkę znajdziesz właśnie u mnie! Inne przepisy na przygotowanie karkówki znajdziesz tutaj!

Ugotowałam naprawdę pyszny obiad, którym zachwycali się moi domownicy. To miód na moje serce. Bardzo cieszy mnie to, kiedy coś co przygotuję jest odbierane z takim apetytem! :) Karkówka duszona z cebulą okazała się strzałem w przysłowiową 10!

Karkówka - to przepyszne mięso, które nie potrzebuje wiele uwagi, aby smakowało najbardziej wybrednym. Wystarczy dodać kilka przypraw, których pochodzenie jest niezwykle ważne oraz w moim przypadku cebulę nadającą świetnego smaku, słodyczy i wyrazistości.

Liść laurowy, tymianek oraz pieprz mają swoje rodzime pochodzenie. W przypadku liścia laurowego jest to Turcja, tymianek pochodzi z Polski, a pieprz z Wietnamu. Użyłam przypraw marki Knorr, które są starannie wybierane z miejsc, z których pochodzą.

karkówka z cebulą

Potrzebujemy:
  • 600 g karkówki wieprzowej w plastrach
  • 2 średnie białe cebule
  • 2 łyżki masła
  • 1 liść laurowy
  • 1/2 łyżeczki suszonego tymianku
  • sól, pieprz
co zrobić z karkówki na obiad

Rozgrzewamy patelnię i układamy na niej plastry karkówki, obsmażmy z obydwu stron, podlewamy odrobiną wody i dusimy do miękkości wraz z liściem laurowym i tymiankiem.

Cebule kroimy w półplasterki i dodajemy do karkówki, w momencie kiedy ta zrobi się miękka, a cała woda odparuje. Cebulkę chwilę przesmażamy z mięsem i ponownie dodajemy odrobinę wody, sól oraz pieprz. Dusimy pod przykryciem około 15 minut, aż cebula całkowicie zmięknie.

Na koniec dodajemy masło i takim oto sposobem powstaje nam pyszny i pełen smaku sos. 

Karkówkę podałam z ziemniakami i przepyszną surówką, którą robimy razem z moim 4 letnim synkiem :)

karczek przepis

1 komentarz:

  1. Chętnie spróbuję tego przepisu! Dawno nie jadłem tak swojskiego obiadu :)

    OdpowiedzUsuń

Wszystkiego smacznego

Copyright © Gotuj i Mieszkaj , Blogger